آثار ضعيف با نشأت گرفتن از ديدگاه ، فرهنگ و انديشه‌ي حقير سازندگان با الفاظ نامناسب براي جذب مخاطب همراه است.

محمود پاك نيت، بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در خصوص سرمايه سالاري به عنوان يكي از عوامل افت سينما، گفت: متاسفانه در حال حاضر به علت مشكلات مادي فراوان در اين حوزه برخي افراد براي به دست آوردن گيشه از قصه هاي بسيار پبش پا افتاده براي جذب مخاطب بيشتر استفاده مي كنند.
وي افزود: اين افراد براي كسب سود بيشتر و تامين هزينه هاي مصرفي آثار خود، ضمن فراموش كردن كيفيت يك اثر ، بيشتر به كميت آن توجه مي كنند و د رنتيجه به تصويرگري قصه هاي بي‌محتوا روي مي آورند.
وي تصريح كرد: مخاطبان بايد با مطالعه و تحقيق بيشتر دست به انتخاب اين فيلم ها بزنند.
پاك نيت با اشاره به وجود فيلمنامه هاي سخيف، خاطر نشان كرد: اين آثار ضعيف ناشي از ديدگاه ها، انديشه و فرهنگ حقير سازندگان اين نوع آثار است كه با در نظر گيري مردم همانند خود دست به ساخت هر اثر با الفاظ سخيف مي زنند كه من به شخصه براي اين افراد متاسفم .
اين هنرمند در خصوص استفاده از بازيگران چهره اما فاقد كارايي، بيان كرد: افراد بي پشتوانه اي كه به واسطه ي چهره ي خود و بدون هيچ آموزشي وارد اين عرصه مي شوند با قصور ماندگار در اين حوزه به واسطه ي همين چهره به فعاليت مي پردازند.
وي تصريح كرد: مسبب اصلي اين موضوع ،تهيه كنندگان و كارگرداناني هستند كه با سرمايه گذاري بر روي افراد فاقد دانش و صلاحيت توان مقابله با اين افراد را در سال هاي آتي از خود مي گيرند.
پاك نيت در پايان در خصوص تفكر سرمايه نگر، بيان كرد: اين موضوع كه ناشي از سياست گذاري هاي مسئولان فرهنگي، بنياد فارابي و وزارت ارشاد است توان رقابت آثار داخلي با آثار خارجي را مي گيرد.
وي عنوان كرد: مسئولان فرهنگي با تشخيص ارزشمندي يك اثر از نظر كاري و فرهنگي بايد زمينه ي فعاليت هر چه بيشتر افراد مستعد را فراهم سازند.
وي افزود: در چند سال اخير برخي از  فيلم سازان با ارائه كارهاي فاخر در جشنواره هاي بين المللي ثابت كرده اند كه در صورت حمايت و پشتيباني از آنان قادر به ارائه اثري ارزشمند از نظر كمي و كيفي و معرفي فرهنگ غني خود به ديگران هستند./ص
برچسب ها: سینما ، گیشه ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار