محققان دانشگاه کلمبيا اعلام کردند پيامدهاي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در مناطق مختلف جهان متوجه خود اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي ؛ محققان دانشگاه کلمبياي آمريکا گزارشي تازه درباره خطرات حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا براي خود اين کشور منتشر کردند. در اين گزارش آمده است در حالي که مسئولان آمريکايي ادعا مي کنند اين حملات بسيار دقيق است، حتي مقامات نظامي آمريکا نيز آمار دقيق تلفات اين حملات را نمي دانند.

نورين شاه از جمله نويسندگان اين گزارش مي گويد اين حملات همچنين در دراز مدت تاثيرهاي منفي فراواني بر مناسبات ديپلماتيک آمريکا خواهد داشت.

وي گفت هرگاه آمريکا از توان نظامي خود استفاده مي کند، در وهله نخست موجب ايجاد موج احساسات ضد آمريکايي در اين کشورها مي شود و اين در واقع قله کوه يخ است و تاثيرات دراز مدت آن به هيچ وجه مشخص نيست.

اين محقق ساکن آمريکا گفت اين حملات در واقع به طور ضمني اين احساس را در ميان مردم کشورهايي که مورد حمله قرار مي گيرند، ايجاد مي کند که دولت هاي آنها در اين حملات با آمريکا همکاري مي کنند. وي گفت اين احساس  اين احتمال را به وجود مي آورد که دولت هاي کشورهايي که هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا آزادانه در آنها به عمليات خود ادامه مي دهند مشروعيت خود را در ميان مردم از دست بدهند و مي تواند به طور بالقوه موجب ايجاد بي ثباتي در اين کشورها شود.

وي گفت اين حملات تنها موجب کشته شدن مردم بي گناه و يا شبه نظاميان نمي شود بلکه تاثيرات بسيار شديدي بر جوامع قرباني در کشورهايي نظير پاکستان، سومالي و يمن خواهد داشت.

نورين شاه گفت اين درحالي است که مردم اين مناطق خود با مشکل جنگ روبرو هستند و اين حملات بر مشکلات آنها دامن مي زند زيرا در اين شرايط غيرنظاميان در واقع خود را ميان حملات شبه نظاميان از  يک طرف و از طرف ديگر حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا گرفتار مي بينند. آنها دايما در هراس به سر مي برند که مورد اين حملات قرار نگيرند و اين هراس بار رواني زيادي را براي آنها ايجاد مي کند و موجب مي شود دايما در اضطراب به سر ببرند.

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار