عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: مذاکرات 1+5 به نفع ايران ادامه پيدا خواهد کرد و هيچ‌گاه تحريم‌هاي غرب بر ايران تاثير گذار نبوده است.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، پيرامون نشست آينده گروه 1+5 و ايران و احتمال تعويق آن به تاريخ 24 مهر ماه که در اين زمان آغاز دور بعدي تحريم ها از سوي غرب بر کشورمان است، گفت: غربي‌ها درپي تحريم‌هايي که عليه کشورمان داشتند خواهان برگزاري نشست با ايران هستند تا ميزان نفوذ اين تحريم را در وضعيت اقتصادي ايران بررسي کند.

وي در ادامه تصريح کرد: برخلاف تصور کشورهاي غربي و صهيونيستها تحريم بر کشورمان تاثيري ندارد و ايران هيچ يک از شروط بسته پيشنهادي خود را پيرامون بحث هسته‌اي کوتاه نخواهد آمد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان کرد: جمهوري اسلامي در گذشته اثبات کرده‌ در راستاي احقاق حقوق خود همواره با ديپلماسي قوي در مذاکرات شرکت مي‌کند و هيچ‌گاه از تعهدات معاهده NPT پا فراتر نمي‌گذارد.

جوکار در پايان خاطر نشان کرد: ايران از حقوق خود در راستاي دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح آميز کوتاه نخواهيم آمد و اگر کشورهاي غربي دست از تحريم‌ها بر ندارند ،مذاکرات مسير گذشته را طي خواهد کرد و ثمره خاصي نخواهد داشت.

انتهاي پيام/

برچسب ها: امنیت ، تحریم ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار