يك حقوقدان گفت: قضات زن در قوه قضاييه به دليل مسائل شرعي و فقهي حق انشاء راي و صدور حکم را ندارد و تنها در اجراي بعضي از احکام از آنها استفاده مي‌شود.

فرهاد تجري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در مورد وضعيت جذب قضات زن در قوه‌ قضاييه، اظهار داشت: جذب نيروي زن در دستگاه قضا از ساليان گذشته هم معمول بوده و تا امروز هم ادامه دارد و با جذب زنان در قوه قضاييه آنها در بخش‌ها و قسمت‌هاي مختلفي از جمله مشاوره، خانواده و حتي در اجراي بعضي از احکام مي‌توانند فعاليت کنند.

وي با بيان اينکه فعاليت‌هاي زنان در قوه قضاييه  به عنوان قاضي اجراي حکم بلا مانع است، تصريح: قضات زن مي‌توانند به عنوان قاضي در اجراي بعضي از احکام فعاليت کنند که اين مساله از نظر قانوني و شرعي هيچ مشکلي ندارد.

اين حقوقدان با اشاره به اينکه قضات زن حق صدور حکم را ندارند، خاطرنشان کرد: قضات زن به دليل وجود برخي محدوديت‌هاي شرعي و فقهي حق انشاء راي و صدور حکم را ندارند، ضمن اين كه قاضي اجراي حکم  مي تواند با قاضي انشاء كننده يا فردي كه راي را صادر مي‌كند، متفاوت باشد.

گفتني است؛ قاضي دادگاه در صدور احکام بايد با توجه به دعوي يا موضوعي که مطرح شده مدارک و مستندات لازم، انشاء راي کند و حکم مورد نظر خود را اعم از محکوميت يا... را صادر كند.

براساس اين خبر؛ چندي پيش عالي پناه رئيس مركز جذب و آزمون قوه قضاييه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرده بود: فعاليت قضات زن پس از کسب عناوین شغلی برای حق صدور رای، بستگی به عوامل مختلف دارد.


"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: قضات ، زن ، حکم ، حق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار