مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 77هکتار اراضي منابع طبيعي و آبخيزداري اين استان در در6ماهه اول سالجاري اين استان از متصرفین خلع يد شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی صابری گفت: 77هكتاراز اراضي منابع طبيعي اين استان كه توسط افراد سودجو تخريب وتصرف شده بود با توجه به پيگيريها و صدور احكام صادره از سوي مراجع قضايي از متجاوزين در6ماهه اول سالجاري رفع تصرف وبه بيت المال بازگردانده شد.

وي خاطرنشان کرد: پرونده هاي مربوط به تخريب و تصرف اراضي ملي در پاسگاه هاي ويژه منابع طبيعي مستقر در ادارات منابع طبيعي وآبخيزداري تابعه استا ن تشكيل وجهت رسيدگي به مراجع قضايي ارسال مي شوند.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي تخريب و تصرف را مهمترين مشکلات و تهديدات منابع طبيعي اين استان برشمرد و گفت: افرايش قيمت زمين وبا ارزش و حاصلخيز بودن اراضي ملي يكي از عمده ترين عوامل تخريب وتصرف توسط برخي از افراد سود جو طي سنوات گذشته در عرصه هاي منابع طبيعي استان بوده است .

موسی صابري استفاده از قابليت مشارکت و تشکلهاي مردمي را از اقدامهاي مهم براي حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي دانست و گفت: هم اکنون بالغ بر 300 نفر.به عنوان همياران محافظ طبيعت با يگان حفاظت منابع طبيعي اين استان در ارتباط هستند و مسائلي از قبيل تصرف، تخريب و آتش سوزي اين عرصه ها را به يگان حفاظت منابع طبيعي گزارش مي دهند./س

برچسب ها: اراضی ، خلع ید ، متصرفین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.