سردار وحیدی در دیدار با وزیر دفاع عراق:

تبادل تجارب دفاعی ایران و عراق سبب تحکیم امنیت منطقه است

وزیر دفاع ایران در دیدار با سعدون الدلیمی گفت: تبادل توانمندی و تجارب دو کشور به ویژه در بخش دفاعی، موجب پیشرفت و اقتدار دو کشور و نیز تحکیم ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع کشورمان در دیداری که امروز در محل وزارت دفاع عراق برگزار شد، با اشاره به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی میان دو ملت عراق و ایران اظهار داشت: همکاری میان بخش‌های نظامی دو کشور موجب تحکیم ، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

سردار وحیدی با بیان این که اراده رهبران دو کشور بر توسعه همه جانبه و متوازن مناسبات و با تاکید بر استقلال و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یکدیگر استوار است، گفت: روابط دفاعی و اعتمادسازی کامل در این حوزه موجب تقویت سایر بخش‌ها خواهد شد.

وی با تشریح توانمندی‌های علمی، فنی، تحقیقاتی، صنعتی و نظامی ایران  تبادل توانمندی و تجارب دو کشور به ویژه در بخش دفاعی را موجب پیشرفت و اقتدار دو کشور و نیز تحکیم ثبات و امنیت پایدار در منطقه دانست.

بر پایه این گزارش وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر همتای ایرانی خود به عراق گفت: سفر برادر عزیزم سردار وحیدی به کشور عراق مبارک و خجسته و در مسیر تحکیم و تقویت منافع دو کشور بسیار مهم است.

سعدون الدلیمی با اشاره به سوابق مناسبات دفاعی دو کشور، بر اجرایی شدن تفاهمنامه‌های دفاعی میان تهران، بغداد و توسعه راوبط دفاعی دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: امنیت در هر کشوری به ویژه در عراق باید بومی و از سوی مردم کشور باشد و در صورت تحقق این موضوع، امنیت پایدار نیز تحقق خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: امنیت وارداتی که از سوی خارج تامین شود، قادر نخواهد بود و هرگز هم نتوانسته است امنیت عراق و سایر کشورهای منطقه را تامین کند.

انتهای پیام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار