سازمان ناتو اعلام کرد 28 کشور عضو ناتو تصميم گرفتند دوره ماموريت "آندرس فوگ راسموسن" دبير کل اين سازمان به مدت يک سال تا 31 ژوئيه 2014 تمديد شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، راسموسن که پيشتر نخست وزير دانمارک بود، از ابتداي اوت دو هزار و نه ميلادي براي يک دوره چهار ساله در ناتو مامور شد.  
ناتو در بيانيه اي اعلام کرد: کشورهاي عضو ناتو پس از مشورت، امروز چهارشنبه تمديد دوره ماموريت راسموسن را تا سي و يکم ژوئيه دو هزار و چهارده، تصويب کردند. 
28 سفير کشورهاي عضو ناتو چهارشنبه در مقر اين سازمان در بروکسل گرد هم آمدند و اين تصميم را قطعي کردند.  
در اين بيانيه آمده است: کشورهاي عضو از راسموسن حمايت مي کنند. وي براي اهداف ناتو و براي انجام درست ماموريت، خود را وقف کرده است.‌
تمديد دوره راسموسن پنجاه و سه ساله قابل پيش بيني بود. اين در حالي است که پيش از اين، مذاکراتي پنهاني براي تعيين جانشين وي انجام شده بود.  
دبير کل ناتو نمي تواند دو دوره اين ماموريت را برعهده داشته باشد.  
مطبوعات ايتاليا به تمايل به اينکه فرانکو فراتيني وزير امور خارجه سابق اين کشور جانشين راسموسن شود، اشاره کرده بودند.
با افزايش يک ساله دوره ماموريت راسموسن، وي تقريبا مي تواند ماموريت ناتو در افغانستان را به خوبي پيش ببرد و اين موضوع براي ناتو در اولويت است.  
ماموريت ايساف، نيروهاي تحت امر ناتو‌، در افغانستان در پي حملات يازدهم سپتامبر دو هزار و يک آغاز شد و قرار است با خروج نظاميان 50 کشور عضو تا پايان سال دو هزار و چهارده خاتمه يابد.
برچسب ها: راسموسن ، ناتو ، تمدید ، مأموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار