تفاهم نامه همکاری برای تأسیس نخستین دانشکده فناوری های نوین محیط زیستی کشور در اصفهان به امضا رسید .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان و بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان این تفاهم نامه سه جانبه با حضور محمد جواد مهدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور،علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان و محمد مسعود سمیعی نژاد مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان امضا شد.

این دانشگاه که در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،منویات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ محیط زیست و دستیابی به فناوری های نوین و همچنین نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز بیست ساله کشور می باشد تأسیس خواهد شد .

دانشکده فناوری های نوین محیط زیستی ،با مشخصات و ضوابطی که از سوی محیط زیست تعیین می شود پس از تعیین وزارت علوم در مجاورت شرکت فولاد مبارکه در زمینی به مساحت 250 هزار متر مربع و زیر بنایی در حدود 31 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

هدف از تأسیس این دانشکده ارتقاء سطح دانش و مهارت های زیست محیطی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز واحد های محیط زیست مراکز صنعتی به منظور ایجاد زمینه های علمی و تخصصی لازم برای کنترل و آلایش و حذف آلودگی های این مراکز و همچنین ارتقاء سطح همکاری های دانشگاه وصنعت کشور در قالب ایجاد ارتباط علمی آموزشی خصوص آموزش ها و پژوهش های دانشگاه محیط زیست می باشد .

گفتنی است بخشی از این طرح که شامل :سازه های بتنی مربوط به سالن تحقیقات ،آزمایشگاه و فضای اداری و تأسیساتی می باشد ، آماده است و با همکاری مسئولان مربوطه ،مراحل تکمیل و تجهیز دانشکده فناوری های نوین محیط زیستی اصفهان در مدت یک سال انجام خواهد شد و از سال تحصیلی 93-92 این دانشکده پذیرش دانشجو خواهد کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.