نماينده مردم بيرجند و درميان با اشاره به مشکل سرمايه در گردش صنايع گفت: توجه به موضوع صنايع بسيار مهمتر از اجراي طرح‌هاي مهر ماندگار است.

حجت‌الاسلام سيد‌محمد‌باقر عبادي نماينده مردم بيرجند و درميان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه صنايع استان خراسان جنوبي نياز به توجه خاص مسئولان دولتي دارد، گفت: در حال حاضر کارخانه سيمان باقران واقع در بيرجند به دليل مشکلات و مسائل بانکي مدتهاست که کار تکميل آن به تعويق افتاده و از بانکها اين درخواست را داريم که در اين زمينه مساعدت لازم را در حمايت از صنايع استان خراسان جنوبي به ويژه اين حوزه انتخابيه به عمل آورند.
 
وي در ادامه با اشاره به اينکه اين کارخانه سهام‌داران زيادي دارد، افزود: با تکميل اين کارخانه زمينه اشتغال براي جوانان اين منطقه فراهم مي‌شود، ضمن آنکه اين مسئله مي‌تواند نگاهي به صادرات به افغانستان داشته باشد.
 
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اظهار داشت: متاسفانه کارگاه‌هاي واقع در شهرک صنعتي بيرجند دچار کمبود سرمايه در گردش هستند که از دولت درخواست داريم سرمايه‌اي در اختيار صنايع قرار دهد، چرا که اين موضوع بسيار مهمتر از طرح‌هاي مهر ماندگار است.
 
نماينده مردم بيرجند و درميان در ادامه با تاکيد بر اينکه فراهم آوردن امکانات رفاهي بدون ايجاد اشتغال بي‌معناست، تصريح کرد: اگر دولت اعتبارات را به شهرک‌هاي صنعتي، کارخانه‌ها و حتي صنايع کوچک بدهد اين مسئله پويايي اقتصاد کشور را به همراه خواهد داشت که همراه خود  نيز  آباداني کشور را به دنبال دارد.
 
عبادي با اشاره به مشکل کم‌آبي استان خراسان جنوبي گفت: شايد بيش از 15 سال است که با خشک‌سالي مواجه هستيم و حفر چاه نيز به دليل پايين رفتن سطح آب و خطر شوري و تلخي آب ممنوع شده است.
 
وي با بيان اينکه متاسفانه آب برخي روستاها از طريق تانکر تامين مي‌شود، افزود: با توجه به اينکه اين مناطق هم‌مرز افغانستان است و از لحاظ امنيتي لازم است مرزي پويا، شلوغ و پررونق داشته باشيم تا امنيت شکل گيرد لذا نياز است به اين مباحث توجه شود تا سبب مهاجرت ساکنين اين مناطق نشود، چرا که اين جمعيت است که مي‌تواند امنيت لازم را تامين کند.
 
نماينده مردم بيرجند و درميان با بيان اينکه انتقال آب به خراسان جنوبي بايد مورد توجه دولتمردان قرار گيرد اظهار داشت: انتقال آب از سد دوستي با توجه به اينکه آب اين سد مازاد بر آن چيزي است که استان خراسان رضوي از آن استفاده مي‌کند مي‌تواند نياز اضطراري خراسان جنوبي را در حال حاضر پاسخگو باشد.

انتهاي پيام/

پ2

برچسب ها: بیرجند ، کمیسیون ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار