مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بروز و ظهور بیماری‌های دامی و کنترل آنها شاهد سیر نزولی و روند کاهندگی بوده است.

صادق صالحی امروز در آستانه روز دامپزشک در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اشاره به حوزه فعالیت دامپزشکی و عمده اقدامات انجام شده افزود: ما در دو حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی و حوزه نظارتی ورود موفقی داشتیم به طوری که با تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی توانستیم سلامت جامعه را نیز برقرار کنیم و مردم با ایمنی بیشتر در سلامت تغذیه خود اطمینان داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به وظیفه نظارتی و توزیع و پخش فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت سفید و قرمز، ماهی و خوراک دام گفت: نظارت بر بهداشت و سلامت بودن آنها با تلاش‌ اکیپ‌های سیار و ثابت در تمام استان انجام می‌شود.

صالحی افزود: ما در شش ماه اول امسال موفق شدیم بیماری‌ها و بروز آن را به حداقل برسانیم به طوری که ما در این استان با سیر نزولی وقوع بیماری‌های دامی و طیور مواجه هستیم.

وی در خصوص بیماری تب برفکی به عنوان بیماری مهلک و به حداقل رساندن سایر بیماری‌ها گفت: مجموعه کشت و صنعت مغان که مهمترین مرکز دامپروری کشور و حتی عظیم‌ترین مجموعه در سطح خاور میانه است دو سال است که در مهار و ریشه‌کنی بیماری‌ها حاد دامی موفق عمل کرده و به رغم آنکه ما در نقطه مرزی با آذربایجان با کانون آلودگی و بیماری‌های دامی روبرو بودیم اما با مراقبت‌های انجام شده کوچکترین آسیب‌ و تهدیدی را در این زمینه در استان اردبیل شاهد نبودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه افزود: در بخش نظارت بر بهداشت مرغداری‌ها نیز علاوه بر اجرای طرح‌های واکسیناسیون با مراقبت‌های شایسته سعی کردیم از بروز بیماری‌های اپیدمی در صنعت مرغ استان جلوگیری کرده تا صنعت مرغ استان گرفتار مشکلات و نارسایی‌ها نشود/ع.

برچسب ها: اردبیل ، بیماریهای ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.