فرماندار اردبیل گفت:‌ پلیس در نظام جمهوری اسلامی ما برخلاف سایر نظام‌ها یک باور اعتقادی، ‌ایمانی و با انگیزه الهی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ یوسف اکبری  در همایش راهوران محله به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: ضریب امنیت، ‌اعتماد آفرینی، مردم‌داری و مردم باوری نیروی انتظامی بیش از پیش در کشور ما خود را نشان می‌دهد.

وی پلیس جمهوری اسلامی ایران را با پلیس دیگر کشورها در بعضی مشخصه‌ها متفاوت اعلام کرد و گفت: پلیس در دیگر کشورها بنا به هدفش از موضع اقتدار برخورد قهری، ‌انضباطی و... استفاده می‌کند تا به هر شکل امنیت و انضباط را با رفتارهای خشک و عاری از عاطفه در جامعه جاری کند، اما پلیس جمهوری اسلامی هرگز چنین نیست و رمز موفقیت پلیس ما از افسران و درجه‌داران تا سربازان و فرماندهان این است که پلیس ما دارای یک باور اعتقادی،‌ایمانی و با انگیزه است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه نگاه پلیس جمهوری اسلامی یک نگاه از روی باورهای دینی است، افزود: آنچه که پلیس ما را از دیگر کشورها جدا می‌کند داشتن یک ارتباط تنگاتنگ با مردم است و این ارتباط مریدی و مرادی است.

اکبری در ادامه ایجاد پلیس محله، ٰ‌مدرسه و همیاران و راهوران پلیس را در پیش برد اهداف نیروی انتظامی قابل توجه اعلام کرد و گفت: در صحنه انتظامات روستایی از سه سال قبل ما شاهد ایجاد پلیس دهیار بودیم که با اجرای این طرح 48درصد کاهش تلفات و تصادفات را شاهدیم.

وی اردبیل را جزو سه استان برتر در حوزه پلیس راهور و کاهش تصادفات و تلفات درون شهری اعلام کرد و افزود: ‌بزرگترین افتخار پلیس این است که به عنوان فرزندان خود مردم در این کشور خدمت می‌‌کنند./س  

برچسب ها: اردبیل ، پلیس ، در ، نظام ، جمهوری ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.