معاون فنی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت:به طور میانگین در مرغداری های این استان ماهانه بین پنج تا هشت میلیون جوجه ریزی انجام می شود.

 علی کارگر در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار کرد: در زمان حاضر از لحاظ تولید مرغ در این استان مشکلی وجود ندارد و مازاد تقاضا به استان های همجوار صادر می شود.
وی با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم تولید مرغ گوشتی را در سطح کشور دارد،گفت: برای بهبود و ارتقای سطح دانش فنی مدیران و مرغداران کلاس های آموزشی، همایش های متعددی در این استان برگزار شده است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی اصفهان افزود:به منظور جلوگیری از تلفات ناشی از آلودگی مرغ ها، فضای مرغداری ها بهسازی ،سامانه تهویه مناسب ایجاد و کلاسهای آموزشی در این زمینه برگزار شده است.
کارگر همچنین گفت:اداره جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این راستا تسهیلاتی به مرغداران اختصاص داده است.

وی از اجرای طرح پایش طیور در کل کشور و همزمان در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: در این سامانه نمونه گیری از مرغداری ها به صورت اتفاقی صورت می گیرد و پس از بررسی و در صورت مشاهده نمونه مشکوک برای تحقیقات بیشتر به اداره کل دامپزشکی کشور ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تلفات در مرغ ها به دلایل زیادی بستگی دارد، افزود: نحوه مدیریت مرغداری، مراقبت در طول دوره و همچنین متناسب با نوع ویروس و شدت بیماری تلفات در مرغ ها افزایش می یابد.

کارگر با بیان اینکه درصد تلفات طبیعی مرغ در کشور 15 درصد است، تاکید کرد: در برخی فصول بدلیل تغییرات اقلیمی و تراکم جوجه ریزی در سطح استان به صورت مقطعی درصد تلفات مرغ ها افزایش می یابد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا در افزایش بیماری های جوجه ها و مرغ ها نقش دارد.

وی همچنین یکی از عوامل موثر در مرگ و میر طیور افزایش جوجه ریزی بیش از ظرفیت عنوان کرد و اظهارداشت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز آنفلوآنزای فوق حاد در مرغداری های سطح استان اصفهان گزارش نشده است/ع.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.