نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جوان ایرانی موظف است با بصیرت‌افزایی در راستای افزایش توان علمی ایران منافع ملی کشور را در همه شرایط حفظ کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی  در اولین نشست هم‌اندیشی جوانان استان اردبیل پیرامون دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان افزود: آینده کشور ما در گرو اعتلای علمی است و من یقین دارم تحقق این آینده روشن به دست جوانان رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جهان ارتقای سطح علمی قدرت محسوب می‌شود، گفت: هم اکنون دنیا بر اساس قدرت مدیریت می‌شود و نظامی که مثل اختاپوس خود را بر سرنوشت معاصر مسلط کرده مبنایش نه بر منطق و آرای مردم و دموکراسی بلکه بر پایه حق ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین افزود: این نظام اقتداری که برای خود ساخته اقتدار صنعتی، علمی، رسانه‌ای و استخدام مجامع حکومتی به نفع خود است و در این دوران ما اگر فرصتی را از دست دهیم و زمینه اعتلای استعدادهای جوانان را فراهم نکنیم در آینده‌ای نه چندان دور استقلال و حاکمیت ملی نیز نداریم.

عاملی گفت: امروز بزرگترین خیانت نظام استکباری این است که اراده یک ملت را سلب کند و اجازه ندهد آن کشور برای خود تصمیم‌گیری نماید و متاسفانه همه کشورهای اطراف در برابر این شرایط ناخواسته قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه جوان ایرانی باید اهل سواد و فتح و ظفر باشد، افزود: وظیفه مسئولان در این خصوص وظیفه‌ بسیار سنگینی است به ویژه امروز که باید ایران به بالاترین مقام علمی و اقتصادی برسد.

امام جمعه اردبیل قشر محروم جامعه را دارای استعدادهای شگرف اعلام کرد و گفت: آیت‌الله مقدس اردبیلی با لحاظ کردن این منطق پایه‌گذار مدارس استعدادهای درخشان بودند به طوری که هم اکنون شاگردان تربیت یافته در این مکتب دارای تالیفات متعدد و مثمر‌ ثمر برای حوزه‌ها هستند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.