فرمانده انتظامي مشهد:

95 درصد از خودروهاي سرقت شده، كشف شده‌اند

فرمانده انتظامي مشهد عنوان كرد: در شش ماه گذشته 13 هزار و 708 مورد از خودروهاي سرقتي كشف شده و در حال حاضر 95 درصد از خودروهايي كه در مشهد به سرقت رفته بودند، كشف شده‌اند.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ،سرهنگ احد كريمي در پس نشست خبري در محل ستاد فرماندهي انتظامي مشهد با بيان مطلب فوق در خصوص عملكرد فرماندهي انتظامي در شش ماهه اخير، گفت: با اجراي طرح‌هاي ماهانه ارتقاي امنيت اجتماعي در سطح شهر و سه هزار و 253 مورد طرح منطقه‌اي، 16 هزار و 375 نفر را در كل جرايم دستگير كرده‌ايم.
وي ادامه داد: از اين تعداد 6 هزار و 872 نفر آنها سارق بوده‌اند. سرهنگ كريمي به جمعيت 800 هزار نفري حاشيه شهر اشاره و تصريح كرد: با توجه به آمار مجرمين دستگير شده، 12 درصد مربوط به مجرمين مواد مخدر، 68 درصد عاملين نزاع‌ها، 57 درصد از مجرمين مفاسد اجتماعي حاشيه‌نشين بوده‌اند.
وي در خصوص آمار سرقت‌هاي مسلحانه، بيان كرد: در سال 87 آمار سرقت مسلحانه 31 مورد بوده است كه پس از تلاش‌هاي بسيار اين آمار در سال جاري به 5 مورد رسيده است كه سه مورد آنها از اسلحه تقلبي استفاده كرده بودند. وي افزود: خوشبختانه عاملين هر 5 سرقت دستگير شده‌اند.
فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به افزايش گشت‌هاي محسوس و نامحسوس، گفت: خوشبختانه با افزايش اين نيروها كشف 391 كيلو و 941 گرم مواد مخدر، توقيف 7 هزار و 49 دستگاه خودرو و 19 هزار و 49 دستگاه موتورسيكلت را انجام داده‌ايم.
 وي ادامه داد: در رابطه با توزيع مواد مخدر هزار و 367 مورد دستگيري را در شش ماهه گذشته داشتة ايم و علاوه بر اين تعداد زيادي از منازلي را كه در توزيع مواد مخدر نقش داشته‌اند شناسايي و پلمپ و تخريب كرده‌ايم.
وي با اشاره به اين موضوع كه آمار بيشتر سارقين مربوط به معتادان است، تصريح كرد: به منظور جمع‌اوري معتادان و كاهش سرقت در حال راه‌اندازي كمپي در خلق‌آباد هستيم.
وي در پايان به افزايش 36 درصدي تماس‌هاي مردمي اشاره و عنوان كرد : با توجه به نشست‌ها و حضور كارشناسان در مدارس، مساجد و ... نسبت به سال گذشته رويكرد بهتري داشته‌ايم به طوري كه به 546 هزار و 32 مورد تماس مردمي پاسخگو بوده‌ايم كه بيشتر براي گرفتن مشاوره بوده است.
سرهنگ كريمي در ادامه از افتتاح چهار كلانتري در آينده‌اي نزديك خبر داد و افزود: اين كلانتري‌ها در مناطق رسالت، شيرازي، الهيه و آب‌وبرق افتتاح خواهند شد.
وي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر جدايي گشت‌هاي پيشگيري از 110 ، گفت: اين طرح به مدت يك ماه آموزشي اجرا شد كه نتيجه خوبي هم تاكنون داده است كه انشاء الله بتوانيم در همه كلانتري‌ها اين طرح را اجرا كنيم. البته اجرايي شدن اين طرح مستلزم تقويت نيروي انساني و خودرو مي‌باشد كه اگر اجرايي شود نرم رسيدن به محل كه در حال حاضر 15 دقيقه است به 8 دقيقه كاهش پيدا خواهد كرد./ف
برچسب ها: خودرو ، سرقت ، کشف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار