مسؤولین سعودی با ایجاد محدودیت زمانی در انجام رمی جمرات، حجاج را دسته بندی کرده و برای هر گروه ضرب الاجل زمانی تعیین کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النخیل، وزارت حج و زیارت آل سعود برای حجاج نظامی ساعاتی را معین کرده که خارج از آن ساعات انجام مناسک رمی جمرات برای ایشان ممنوع اعلام شده است.
 
میزان ممنوعیت رمی جمرات برای نظامیان 3.5 تا 4.5 ساعت تخمین زده می‌شود که طبق اظهارات مسؤولین سعودی این سیاست برای جلوگیری از اتحاد احتمالی نظامیان و غیرنظامیان و در واقع ایجاد شکاف بین آنها صورت گرفته است.
 
وزارت حج و زیارت تمام مؤسسات زیر مجموعه را به اجرای برنامه زمانی ملزم کرده و تهدید کرده که هر گونه سرپیچی و مخالفتی را شدیدا سرکوب خواهد کرد.

در همین راستا وکیل وزارت حج و زیارت عربستان و سخنگوی رسمی این وزارت یعنی "حاتم بن حسن قاضی" اعلام کرد: ساعات ممنوعیت رمی جمرات یکسان نبوده بلکه بسته به روز و موقعیت تعیین خواهد شد! البته وی جلوگیری از ازدحام بیش از حد حجاج و در نتیجه ایجاد فضایی نسبتا آرام و کم جمعیت برای آنان را دلیل گروه بندی زائران و تعیین محدودیت زمانی برای ایشان، دانست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار