معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در جمع مدیران آژانس های گردشگری استان آذربایجان شرقی بر لزوم تغیر رویکردها برای ثروت آفرینی در استان و منطقه آزاد ارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجف زاده با اشاره به لزوم جذب ثروت از طریق داشته های گردشگری و توریستی استان گفت: ظرفیت های فراوان منطقه آزاد ارس برای افزایش جذب گردشگران خارجی می تواند در آینده نزدیک صنعت توریسم استان را متحول کند.

وی افزود: منطقه آزاد ارس برای جذب گردشگر و ثروت آوری از طریق داشته های فرهنگی ، تاریخی، تمدنی و تفریحی در هر 4 محدوده با 51 هزار هکتار برنامه ریزی های خوبی انجام داده است.

وی در این جلسه از آمادگی منطقه آزاد ارس برای هرگونه همکاری با آژانس های گردشگری خبر داد و افزود: آماده ایم دفاتر خدمات گردشگری و اطلاع رسانی را در بدو ورود اتباع خارجی در پایانه مرزی جلفا ایجاد کرده و در اختیار آژانس های گردشگری قرار دهیم.

نجف زاده با اشاره به احداث کلینینک تخصصی و بیمارستان اورژانس تخصصی و مرکز ناباروری در منطقه آزاد ارس گفت: زیرساخت های لازم برای پویایی همراه با ثروت سازی داشته های گردشگری و میراث فرهنگی و تاریخی در منطقه آزاد ارس در حال تحول است.

وی جای خالی رادیو و تلویزیون گردشگری را ضعف بزرگی برای گردشگری ایران و بخصوص آذربایجان دانست و تصریح کرد: کشورهای موفق در صنعت توریسم که ثروت آفرینی از این صنعت را در راس فعالیت های خود قرار داده اند تبلیغات گسترده رسانه ای را هدف قرار داده اند.

نجف زاده گفت: یک سوم سهم جذب گردشگر برای استان آذربایجان شرقی از 7 میلیون سهم برای کل کشور رقم بسیار ناچیزی در برابر داشته های گردشگری این استان است که با همت تورگردانان و مسولان استان می توانیم تحول خوبی برای صنعت گردشگری استان رقم بزنیم./ع

 

برچسب ها: ارس ، صنعت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.