نايب رئيس کميسيون شوراها با اعلام به نتيجه نرسيدن طرح اصلاح قانون احزاب در مجلس هشتم گفت: اين طرح در دستور کار کميسيون شوراها در مجلس نهم قرار دارد که در اسرع وقت به بررسي آن خواهيم پرداخت.

محمد‌جواد کوليوند نماينده مردم کرج در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه بازنگري در اصلاح قانون احزاب در دستور‌ کار کميسيون شوراها و امور داخلي کشور قرار دارد، گفت: اولويت‌هاي کميسيون بررسي لوايح دولت و سپس طرح‌هايي است که از مجلس هشتم به جا مانده، ضمن آنکه از ابتداي مجلس نهم، کميسيون شوراها طرح اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه و اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست‌جمهوري به جامانده از مجلس پيشين را در دستور کار خود قرار داده است.

وي در ادامه افزود: در حال‌حاضر طرح اصلاح موادي از قانون انتخابات رياست‌جمهوري پس از بررسي در کميسيون شوراها براي طرح در صحن‌علني تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است و جزئيات طرح اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه نيز در کميته تقسيمات کشوري، شوراها و شهرداري‌ها در حال بحث و بررسي است.

نايب رئيس کميسيون شوراها در ادامه تصريح کرد: با مصوب شدن کليات طرح اصلاح جدول حوزه‌هاي انتخابيه قرار شد با هماهنگي وزارت کشور آخرين مباحثي که در رابطه با بحث نمايندگي و حوزه‌هاي انتخابيه وجود دارد در کميته تقسيمات کشوري، شوراها و شهرداري‌ها بررسي شود و آخرين اصلاحاتي که بايد انجام شود، صورت گيرد  تا ان‌شا‌الله اين طرح براي ارائه به صحن علني مجلس  آماده شود.

وي در خاتمه با بيان اينکه اين کار نياز به 2 تا 3 ماه کار مداوم دارد، خاطر نشان کرد: اعضاي اين کميته  در حال حاضر رسيدگي به تمامي درخواست‌ها را در دستور کار خود دارند تا در نهايت طرح به گونه‌اي اصلاح شود که با اضافه شدن نمايندگان مجلس شوراي اسلامي کارهاي اصلي کشور بهتر پوشش داده شود.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: کمیسیون ، قانون ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار