رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت: در سال90 و در واقع از ارایه گزارش و دیدار از هفته گردشگری سال گذشته تا کنون به 75 طرح سرمايه گذاري در حوزه گردشگري استان مجوز اعطا شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي در ديدار كاركنان و صنوف وابسته گردشگري با نماينده محترم ولي فقيه در استان طي هفته گردشگري افزود: طي سال 90 براي بيش از 70 آژانس و دفتر خدمات مسافرتي و جهانگردي نيز مجوز فعاليت صادر شده است.

وي تشريح كرد: تربيت و آموزش بيش از 300 راهنماي گردشگري در استان، كسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجي و عضويت آذربايجان شرقي در شوراي عالي مشورتي گردشگري كشور از ديگر اتفاقات مثبت و فعاليت هاي انجام گرفته در حوزه گردشگري استان طي سال 90 به شمار مي رود.

محمدي همچنين با اشاره به اعطاي مجوز سرمايه گذاري با ارزشي مجموعا بالغ بر 3 هزار ميليارد تومان، يادآور شد: هم اكنون طرح هايي با اعتبار بيش از هزار و 100 ميليارد تومان در استان در حال اجراست كه اغلب اين پروژه ها از پيشرفت فيزيكي بالاي 60 درصد برخوردار هستند.

دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان با بيان اينكه طي چند سال اخير از 100 سرويس بهداشتي در راه ها و مسيرهاي دسترسي آثار تاريخي و گردشگري آذربايجان شرقي بهره برداري شده است، خاطرنشان كرد: طي هفته گردشگري چهار هتل و هتل آپارتمان استان افتتاح و آغاز به كار خواهند كرد.

محمدي ورود گردشگر به كشور و استان را از بعد اقتصادي و فرهنگي حائز اهميت دانست و با اشاره به هدفگذاري جذب 7 ميليون گردشگر خارجي به كشور در سال 91 گفت: حتي اگر ورود اين 7 ميليون گردشگر به طور كامل محقق نشود هم، همين كه هدفگذاري و تلاش و اهتمام تمامي بخش ها براي تحقق آن صورت گرفته، نشان مي دهد در مسير درست قرار گرفته ايم.

وي با بيان اينكه آذربايجان شرقي چند سال است كه جايگاهش را به عنوان مقصد مهم گردشگري كشور به ثبات رسانده، خاطرنشان كرد: امسال هم عليرغم بروز زلزله در شهرستان هايي از استانمان، شاهد حضور چشمگير گردشگران و سطح اشغال بالاي هتل هاي استان بوديم./ع

 

برچسب ها: اعطا ، مجوز ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.