کودکان شما در خطرند

تلوزيون خود را بيهوده روشن نگذاريد

تصوير و صداي تلوزيون به عنوان پس زمينه عوارض زيادي براي فرزند شما دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بسياري از ما حتي اگر مشغول تماشاي برنامه خاصي نباشيم، تلوزيون را بر اثر عادت روشن گذاشته و صدا و تصوير آن به پس زمينه فعاليت هاي ما تبديل شده است.

معمولأ در هنگام غذا پختن، تميز کردن منزل، غذا خوردن و گاهي حتي استراحت و خواب، صداي تلوزيون پس زمينه زندگي بسياري از خانواده هاست.

تحقيقات نشان مي دهد، کودکان خيلي بيش از آنچه مي توان تصور کرد در معرض اثرات تلوزيون هستند، حتي وقتي مستقيمأ مشغول تماشاي آن نيستند.

آمارها نشان مي دهد کودکان زير 8 سال روزانه بيش از 4 ساعت در معرض تلوزيون به عنوان پس زمينه هستند، يعني مستقيمأ آن را تماشا نکرده و به آن توجه نمي کنند.اين ميزان در کودکان 8 ماه تا 2 سال به 6 ساعت نيز مي رسد.

صداي پس زمينه تلوزيون تمرکز را کاهش مي دهد

بر اساس يافته ها، کودکان به سختي مي توانند انواع صداهايي را که از تلوزيون مي شنوند به صورت منظم تفکيک کنند.

اين گونه صداها به عنوان ويژگي هاي اصلي تلوزيون به طور دائم توجه را جلب کرده و معمولأ با سوال هايي چون "صداي چه بود؟" و "چه چيزي بود؟" در ميان فعاليت هاي ديگر همراه است.

اين صدا معمولأ حواس کودکان را در حين بازي پرت مي کنند؛ و بازي، کار کودکان است.بازي مهارت هاي حل مسائل و برقراري ارتباط را به کودکان نشان مي دهد؛ اما در هنگام روشن بودن تلوزيون، کودکان به خوبي و کامل درس خود را از بازي فرا نمي گيرند.

کودکاني که در معرض تلوزيون هستند به راحتي توجه خود را از اسباب بازي و وسايل خود به چيزهاي ديگر معطوف مي کنند و از اين شاخه به آن شاخه مي پرند، همچنين خيلي کمتر به گفته هاي والدين خود توجه مي کنند./ع ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار