25هزار دانش آموز مازندرانی تحت پوشش مروجان سلامت قرار می گیرند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: دو هزار دانش آموز مازندرانی نیز به عنوان مروجان سلامت در 120 مدرسه استان با گذراندن دوره های آموزشی با مدیریت 90 مشاور مدرسه در حوزه فرهنگی فعال هستند.

ساداتی افزود : مروجان سلامت با هدف کاهش و پیشگیری از رفتارهای پرخطر بین دانش آموزان از جمله مصرف سیگار ، اعتیاد به مواد مخدر ، رفتار های پرخطر و خشونت با اعتبار برون سازمانی فعالیت می کنند.

وی برپایی نمایشگاه ، مسابقات نقاشی ، طراحی ، کاریکاتور ، سرود ، تئاتر ، مقاله نویسی و آموزش خانواده در پیشگیری را از جمله برنامه های طرح مروجان سلامت اعلام و تصریح کرد: این طرح در مناطق آسیب پذیر 17 شهرستان و مناطق مازندران تشکیل می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران همچنین از شروع فعالیت های مربیان بهداشت در سطح استان خبر داد و گفت: اولویت کاری مربیان به ترتیب در مدارس دولتی شهری ابتدایی استثنایی ، راهنمایی و متوسطه بوده و رسیدگی به امور بهداشتی مدارس روستایی در اختیار بهورزان خانه بهداشت قرار دارد.

ساداتی افزود : مربیان بهداشت همچنین در پیگیری امور بهداشتی و سلامت دهان و دندان دانش آموزان شش تا 12 سال از ابتدای سال تحصیلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، سازمان های بیمه گر وکمیته امداد انجام وظیفه می کنند ./ع

برچسب ها: دانش آموز ، مروجان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.