سنجد برای کسانی که نرمی و پوکی استخوان دارند مفید است .

کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه طبع سنجد سرد و خشک است گفت : بعلت وجود ویتامین k در سنجد / ضد خونریزی و رفع کننده سموم معده و روده است . مظفری افزود : برای تسکین دادن به سردردهایی که علامت مشخص ندارند از سنجد استفاده شود .وی تصریح کرد میوه سنجد ضد یرقان است و کسانی که تکرر ادرار دارند سنجد بخورند .کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا با بیان اینکه مصرف سنجد با یک لیوان شیر سکسکه را درمان می کند گفت : سنجد برای درمان کیسه صفرا مفید و باعث قوی شدن ساق می شود و کودکان باید روزی 20 الی 50 دانه مصرف کنند . مظفری افزود : سنجد عامل بیماری جذام را از بین می برد و تب بر است و کلیه را گرم و معده را تمیز می کند .

وی تصریح کرد مصرف سنجد برای افرادی که یبوست دارند مضر است و جوشانده پوست سنجد اگر مزمزه شود ریشه دندان را محکم و از خونریزی جلوگیری می کند .

بگفته مظفری مخلوط مقداری پودر سنجد و مقدار کمی پودر سویای بو داده را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک لیوان شیر مخلوط صبحانه ی مناسبی برای آقایان و خانم ها است ./ع

برچسب ها: سنجد ، استخوان ، پوکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.