فرماندار گتوند از بهره‌مندی 50 درصد از روستاییان این شهرستان از تسهیلات مقاوم‌سازی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،قدرت‌الله امانی‌پور در جلسه کاهش بلایای طبیعی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های دولت در راستای افزایش ایمنی ساخت و سازها و پرداخت وام‌های مقاوم‌سازی روستایی در شهرستان گتوند نیز تا کنون بیش از 50 درصد خانوارهای روستایی از وام‌های مقاوم سازی روستایی استفاده کرده‌اند که این میزان مرهون تلاش‌های بنیاد مسکن و سایر ادارات مرتبط و البته همکاری مردم است.

فرماندار گتوند افزود: در این هفته اداره راه و شهرسازی برای هرس علف‌های هرز کنار جاده کوشک اقدامات لازم را انجام می‌دهد ضمن اینکه جهاد کشاورزی و شرکت طرح آبیاری گتوند نیز نسبت به لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های کشاورزی قبل از آغاز فصل بارندگی‌ اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

امانی‌پور در این جلسه با اشاره به روز 21 مهرماه به عنوان روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: در این هفته فرصت بسیار خوبی برای تمام ادارات مرتبط است تا میزان آمادگی خود را محک بزنند تا در مقابل حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله احتمالی آماده باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش برای مقابله با بلایای طبیعی در کشور افزایش سطح آموزه‌های در این باره است و بهترین روش آموزش همگانی است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.