رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر از جلوگیری ورود 11 محموله وارداتی مغایر با استاندارد ملی به گمرکات آبادان و خرمشهر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سید صادق شریفی نسب امروز   اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده 4 و تبصره‌های ذیل ماده 6 قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر تمام اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: طبق قانون کالاهای وارداتی تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر اینصورت تمام محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد باید مرجوع شوند.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر تصریح کرد: طبق آمارهای موجود در شهریور ماه سال جاری از 94 محموله صادراتی و 900 محموله وارداتی توسط کارشناسان این اداره و با همکاری شرکت‌های بازرسی نمونه برداری به عمل آمده است.

وی افزود: بعد از نمونه‌برداری 11 محموله وارداتی به ارزش 91 هزار 453 دلار مغایر با استاندارد ملی شناخته شده و از ورود آن‌ها به داخل کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: این کالاها با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع شدند.

شریفی‌نسب افزود: عمده اقلام نامرغوب شناسایی شده شامل انواع لوازم برقی خانگی، ترازو، قطعات کامپیوتر و صندلی بوده است.

وی همچنین ارزش کالاهای صادراتی را 33 میلیارد و 410 میلیون و 33 هزار و 480 ریال و به وزن 3 میلیون و 919 هزار و 167 کیلوگرم برشمرد.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر در پایان ابرازامیدواری با همکاری فعالان تجاری منطقه از واردات کالاهای غیرمرغوب به کشور به شکل جدی پرهیز شود./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.