سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در حال حاضر 100 ایستگاه آتش نشانی دارد که اگر حمایت لازم از این سازمان به عمل آید ، تعداد ایستگاه ها به 120 ایستگاه سرانه مورد نظر خواهد رسید.

 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران رسول خادم رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ، ضمن گرامیداشت روز آتش نشان و تقدیر از فداکاری ها و خدمات صادقانه آتش نشانان اظهار کرد : آتش نشانی سازمانی است که بدون نمایش های متعارف در حوزه های مدیریت سیاسی ، ماموریت های خود را با جانفشانی نیروهایش خوبی دنبال میکند.
 
خسرو دانشجو نیز  شهید محسوب شدن جانباختگان سازمان آتش نشانی در سوانح را حق مسلم آنها دانست و گفت : در باره حل مشکل مسکن آتش نشانان نیز باید در حد امکان حمایت های لازم را انجام هیم چراکه دغدغه مسکن نباید بر روی ذهن آتش نشان سایه بیاندازد.
 
معصومه ابتکار ، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز ضمن تجلیل از فداکاری های آتش نشانان به اهمیت مقوله HSE  برای تحقق توسعه پایدار شهری اشاره کرد و گفت : در تهران معضلات زیادی وجود دارد که سازمان آتش نشانی باید برای آن چاره اندیشی کند.
 
وی به نقل و انتقال مواد شیمیایی خطرناک ، انبارهای غیر استاندارد و وضعیت نامناسب صنوف و بازار اشاره کرد و گفت : مجتمع های تجاری متعددی وجود دارد که در آنها به مسایل ایمنی توجه نشده است.
 
ابتکار افزود : شورا باید برای انجام هرچه بهتر ماموریت های سازمان آتش نشانی ، اقدامات حمایتی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد تا این سازمان بتواند با مسایل مبتلا به شهر مقابله کند.
 
پروین احمدی نژاد نیز به ضرورت احتساب شغل آتش نشانی در زمره مشاغل سخت اشاره کرد و گفت : شورا هر کاری که بتواند برای تحقق این مساله انجام می دهد چراکه با احتساب آن درزمره مشاغل سخت و زیان آور ، دیگر مسایل آن نیز برطرف خواهد شد.
 
علیرضا دبیر نیز بر اهمیت تامین تجهیزات روزآمد برای سازمان آتش نشانی تاکید کرد و گفت : حوزه کار آتش نشانان در تهران بسیار گسترده شده و به این ترتیب تجهیزات آنها باید به روز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد : سال 85 تعدادی جرثقیل برای سازمان خریداری شد که به کار نمی آمد و مخالفت هایی با آن صورت گرفت اما همین جرثقیل ها در هنگام سیلاب متروی تهران به کار آمد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار