30 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع دوم دبیرستان و سوم کار و دانش از امروز تا 15 آذر ماه جاری اردوی دانش آموزی راهیان نور اعزام می شوند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ، مدیركل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اعزام نخستین مرحله دانش آموزان دختر پایه دوم متوسطه استان در قالب كاروان راهیان نور در سالجاری به مناطق عملیاتی جنوب كشور از امروز شروع شد.
جانشین فرمانده سپاه سلمان گفت : اردوی راهیان نور دانش آموزی با هدف آشنایی دانش آموزان با رشادتها ، ایثارگریها ی شهدا و رزمندگان در 8 سال جنگ تحمیلی و گذراندن دوره عملی  درس آمادگی و دفاعی برگزار می شود .
سردار لکزایی افزود : این اردو با همکاری وزارت آموزش و پرورش و بسیج مستضعفین از چند سال گذشته برنامه ریزی شد که در دو سال گذشته تنها پسران به این اردو اعزام می شدند که با برنامه ریزی های انجام شده از سال گذشته دختران هم برای شرکت در این اردو عازم مناطق عملیاتی می شوند .
وی اظهار داشت: 12 هزار و 726 دانش آموز دختر پایه دوم متوسطه از سیستان و بلوچستان در قالب 318 دستگاه اتوبوس طی 28 مرحله تا 15 آذرماه به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
وی گفت: بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شامل (اروند، شلمچه، هویزه و دهلاویه)، معرفی الگوهای ایثار و شهادت توسط راویان و مربیان كاروان ها، بیان خاطرات و نقش آفرینی ایثارگران در طول سفر، برگزاری رقابت های فرهنگی و آیین های معنوی دعای توسل، زیارت عاشورا و نماز جماعت از شاخص ترین برنامه های پیش بینی شده در این اردوها است.
همچنین محمد قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : اعزام دانش آموزان در 70 مر حله و با 800 دستگاه اتوبوس جهت گذراهندن در آمادگی و دفاعی تا 15 آذر ماه انجام خواهد شد

برچسب ها: اعزام ، راهیان ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.