رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت : اصلاح آئین نامه اجرای محکومیت مالی و آزادی زندانیان مالی و استفاده کمتر از مجازات حبس از جمله برنامه های قوه قضائیه برای کاهش زندانیان کیفری است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس اسماعیلی در مراسم معرفی مدیر کل جدید زندانهای هرمزگان افزود:تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم در استانها و ابلاغ دستورالعمل جدید قوه قضائیه تحت عنوان کاهش زندانیان کیفری از دیگر اقداماتی است که بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت می گیرد

وی پیش بینی کرد در نخستین مناسبت مذهبی در کشور حدود 4 هزار زندانی مشمول آزادی و 4 تا 5 هزار نفر نیز مشمول تخفیف شوند.

وی گفت: در عید فطر امسال با موافقت رهبر معظم انقلاب بیش از 8 هزار نفر از زندانیان آزاد و بیش از 10 هزار نفر دیگر تخفیف مجازات گرفتند.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به قرار گرفتن زندانها در بافت شهری و مشکلات آن افزود : انتقال و ساخت زندانها در خارج از محدوده های شهری در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه امسال هشت زندان در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی افزود : مرحله نخست ساخت زندان تهران بزرگ به بهره برداری رسیده و مرحله دوم آن نیز به زودی آغاز می شود.

وی گفت : زمین مناسب برای ساخت زندان بندرعباس در خارج از شهر با همکاری مسئولان استانی فراهم شده است و به زودی تحویل داده می شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت : رسالت اصلی سازمان زندانها اصلاح و تربیت و باز اجتماعی نمودن نفوس به خطا رفته است.

علیا افزود : در تلاش هستیم تا برای زندانهای استان مراکز آموزشی و فرهنگی مناسبی ایجاد کنیم و جمعیت کیفری زندانها را کاهش دهیم./س.

 

برچسب ها: زندانی ، کیفری ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.