اين مردم آمريکا و عراق هستند که بايد هزينه هاي سنگين جنگ ده ساله عراق را که با دروغ پردازي دولتمردان واشنگتن آغاز شد را بپردازند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي در تحليلي به قلم دنيس کوکنيچ نوشت: ده سال گذشته در همچين روزي يعني دوم اکتبر دولت بوش رئيس جمهور سابق طرح جنگ عراق را در کنگره آمريکا مطرح کرد. جنگ عراق براي آمريکا پنج تريليون دلار هزينه در بر داشته و نقش مهمي در بحران مالي جهاني ايفا کرد. در نتيجه اين جنگ چهار هزار و چهارصد و هشتاد و هشت سرباز آمريکايي کشته و بيش از سي و سه هزار نفر نيز زخمي شده اند.
بايد خاطر نشان کرد جنگ عراق جان يک ميليون شهروند عراقي را نيز گرفته است. هزينه مالي اين جنگ براي عراق نيز قابل محاسبه نيست. پس از حمله آمريکا به عراق، جنگ و درگيري هاي فرقه اي اين کشور را فراگرفت که يک دهه است ادامه دارد. اکنون عراق به مکان امني براي القاعده تبديل شده است.
جنگ عراق با دورغ پردازي به مردم آمريکا تحميل شد، بنابراين آمريکايي ها بايد با درسهايي که از اين جنگ فراگرفته اند، از تکرار اتفاق مشابه جلوگيري کنند. به عبارت ديگر مردم آمريکا نبايد مسئوليت کارهاي کساني را که افکار عمومي اين کشور را منحرف کرده اند، برعهده بگيرند.
در دوم اکتبر سال 2002 طرح حمله به عراق به کنگره آمريکا ارائه شد. برخي از نمايندگان کنگره درباره صحت و درستي دلايل ارائه شده در اين طرح براي حمله به عراق ترديد داشتند.
بر اساس اطلاعاتي که در آن زمان در اختيار همه قرار گرفته بود کاملا روشن بود که عراق سلاح هاي کشتار جمعي و ارتباطي با حملات يازده سپتامبر نداشت و در نهايت تهديدي براي آمريکا محسوب نمي شد.
اما در آن روزها حتي روزنامه ها و رسانه هاي آمريکا کورکورانه ادعاهاي رهبران دو حزب را درباره عراق تکرار مي کردند.
به عنوان مثال روزنامه نيويورک تايمز در سرمقاله سوم اکتبر سال 2002 نوشت« هيچ ترديدي وجود ندارد که صدام حسين يک ديکتاتور شيطان صفت است و ادامه تلاش هاي وي براي ساخت سلاح هاي غيرمتعارف نقض قوانين سازمان ملل و تهديدي براي خاورميانه و فراتر از آن خواهد بود. »
اين روزنامه در ادامه نوشت: در آن زمان يکصد و سي و سه نفر از اعضاي کنگره آمريکا از جمله دو سوم انجمن دموکرات هاي مجلس نمايندگان، عليه تصويب مجوز آغاز جنگ عراق راي دادند. هفت نفر از جمهوري خواهان از جمله ران پل نيز با اين طرح مخالفت کردند. در مجلس سنا، اين طرح با هفتاد و هفت راي موافق در برابر بيست و سه راي مخالف راي آورد.
ده سال گذشته کنگره آمريکا مجوز حمله به کشوري را صادر کرد که هرگز به واشنگتن حمله نمي کرد. اين تصميم امنيت مالي و ملي آمريکا را به خطر انداخت. اکنون مردم آمريکا بايد تبعات اين جنگ ده ساله را تحمل کنند. با اين حال که نيروهاي آمريکايي، عراق را ترک کرده اند،‌اما تعداد قابل توجهي از نيروهاي آمريکايي براي محافظت از سفارت اين کشور در بغداد مانده اند. بايد خاطر نشان کرد هزاران نفر از پيمانکاران خصوصي تامين امنيت آمريکايي نيز همچنان در عراق حضور دارند.
کاملا روشن است که جتگ عراق بر اساس دروغ آغاز شد. هزاران آمريکايي و شايد يک ميليون عراقي قرباني اين دروغ ها شدند. جنگ هاي جديد در پاکستان، يمن و سومالي نيز با تبليغات مبارزه با تروريسم آغاز شده اند. اکنون نيز آمريکا در آستانه جنگ با ايران قرار دارد. هنوز اکثر مردم آمريکا  درباره حقايق جنگ طلبي دولتمردان خود در خاورميانه چيزي نمي دانند.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار