معاون امور فعاليت‌هاي سينمايي و سمعي و بصري وزارت ارشاد گفت: تنظيم اساسنامه صنوف سينمايي براساس اصول كشور خواهد بود و در اين راستا خانه سينما به عنوان صنف تشكيل نخواهد شد.

عليرضا سجادپور، معاون امور فعاليت‌هاي سينمايي و سمعي و بصري در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص قانوني شدن صنوف سينمايي گفت: زمان شكل گيري سازمان سينمايي، مكان مناسبي براي ارتباط مناسب ميان صنوف سينمايي وجود نداشت ايجاد و اداره نظارت و ارزشيابي نمي‌توانست با صنوف سينمايي ارتباط كاملي داشته باشد.

وي ادامه داد: بعد از شروع فعاليت‌هاي معاونت سينمايي و به منظور جلوگيري از اخبار نادرست در خصوص خانه سينما، تصميم گرفتيم مكان مشخصي را براي ايجاد ارتباط و قانون شدن صنوف تعيين كنيم.

سجادپور اظهار داشت: اساسنامه‌ي صنوف سينمايي بايد براساس اصول كشور تنظيم و تصويب شود.

وي در خصوص خانه سينما عنوان كرد: به طوري كه خانه سينما در گذشته تعطيل شده است و اگر هم بخواهد تشكيل شود در حد محلي به عنوان پاتوق فرهنگي است.

سجادپور در ادامه افزود: خانه سينما يا هر نام ديگري كه در آينده خواهد بود به عنوان صنوف تشكيل نخواهد شد بلكه محلي براي فعاليت‌هاي فرهنگي است.

وي در خصوص تنظيم اساسنامه صنوف سينمايي نيز تاكيد كرد: اساسنامه صنوف سينمايي از طريق شوراي ساماندهي صنوف تنظيم خواهد شد و متناسب اساسنامه و با حكم جواد شمقدري به اجرا در خواهد آمد.

وي خاطرنشان كرد: هر صنفي اساسنامه خود را تنظيم خواهد كرد و فعاليت‌هاي صنفي آنها نيز با تصويب اساسنامه انجام خواهد شد./ي2
برچسب ها: خانه سینما ، صنف ، سجادپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.