صدها تونسی و نمایندگانی از نهادهای جامعه مدنی این کشور امروز در برابر مقر دادگاه بدوی تونس تعرض دو نیروی پلیس یه یک دختر جوان در شهر «قرطاج» را محکوم کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به  نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دختر جوان تونسی که در ماه گذشته مورد تجاوز دو نیروی امنیتی تونس قرار گرفته بود امروز سه‌شنبه در برابر دادگاه حاضر شد تا به پرونده وی که انتقادات گسترده‌ای را به دستگاه امنیتی و وزارت کشور تونس وارد آورده است، رسیدگی شود.

مسئولان تونسی سه پلیس را به اتهام تجاوز به این دختر در خودرویشان بازداشت کردند.


این دختر به نیروهای امنیت شهر قرطاج ابلاغ کرده بود که در ساعات پایانی شب از سوی نیروهای امنیتی در منطقه قرطاج در مرکز پایتخت مورد تجاوز قرار گرفت و این افراد از نامزدش باج گیری کردند.

صدها تن از شهروندان و نمایندگان جامعه مدنی امروز سه‌شنبه با تظاهرات مقابل این دادگاه خواستار مجازات حکم اعدام دو نیروی پلیس متجاوز شدند.

«حمادی الجبالی» نخست وزیر تونس نیز امروز سه شنبه تعرض نیروهای پلیس به این دختر جوان را محکوم کرد و وعده داد این نیروها محاکمه خواهند شد.

جبالی در گفت‌وگو با روزنامه بلژیکی «لوسوار» اقدام نیروهای پلیس را غیرقابل بخشش، وحشیانه و مغایر با همه ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: آنها قاطعانه محاکمه خواهند شد.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: تظاهرات ، پلیس ، تونس ، شبانه ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.