با گذشت چند روز از خارج کردن نام گروهک منافقين از ليست تروريستها از سوي وزارت خارجه امريکا ، موجي از اعتراض در ميان مقامات و مردم عراق بر ضد اين اقدام بوجود آمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ دکتر اسکندر وتوت نايب رئيس کميسيون امنيت ملي پارلمان عراق با اشاره به محکوميت اين اقدام امريکا گفت : مقامات امريکايي گروههايي را که بر ضد منافع خودشان باشند تروريست مي خوانند و گروههاي تروريستي را که در خدمت امريکا باشند از ليست تروريستها خارج مي کنند و اين همان رفتار دوگانه مقامات امريکا است.

علاوه بر جنايات گروهک منافقين در کشتار مردم کشورمان ، دست اين افراد به خون مردم عراق هم آلوده است و مردم اين کشور خاطرات ناگواري از اين گروه در اذهان خود دارند.

چند نفر از شهروند عراقي با ابراز خوشحالي از اخراج اين گروهک از خاک کشورشان معتقدند با توجه به مشارکت اعضاي منافقين با صدام در جنايتهاي ديکتاتور عراق ، اين منافقين مانند صدام بايد مجازات شوند.

اين شهروندان مي گويند اين تروريستها که از عراق خارج مي شوند در هر کجاي ديگر هم باشند باز هم تروريست هستند.حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق از تشکيل پرونده هاي قضايي عليه سران جنايتکار گروهک منافقين خبر داد.

دولت و مسوولان عراقي هم اخيرا با صدور اطلاعيه هايي از تشکيل 257 پرونده قضايي در دادگاههاي اين کشور عليه اعضاي اين گروهک که مرتکب جنايت شده اند ، خبر داده اند و رسيدگي  به  اتهامات اين افراد را خواستار شده اند.

برچسب ها: خروج ، منافقین ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار