در حال حاضر 772 هزار بازنشسته مشمول دريافت مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري هستند كه با هر پرداخت، مطالبات تعداد زيادي از اين افراد تسويه مي شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از صندوق بازنشستگی کشوری براساس مصوبه هيأت وزيران بابت مطالبات بازنشستگان ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از هشتم مهرماه سال 86 تا مهرماه سال 87 مبلغ 1830 ميليارد تومان سهام شركت‌هاي دولتي به صندوق بازنشستگي كشوري اختصاص يافت .كه تاكنون از محل فروش اين سهام‌ها طي دو قسط جمعاً 420 هزار تومان به  1830هزاربازنشسته پرداخت شده است.
بنابراين گزارش در حال حاضر پس از تسويه كامل حدود 60 هزار نفر از بازنشستگان، نزديك به 772 هزار بازنشسته همچنان در نوبت دريافت باقيمانده مطالبات خود هستند كه بيشترين گروه اين افراد مربوط به فرهنگيان بازنشسته وزارت آموزش و پرورش مي‌شود.
محمد رحيم احمدوند رئيس جديد سازمان خصوصي‌سازي درباره آخرين اقدامات براي پرداخت باقيمانده مطالبات بازنشستگان گفت: اين سازمان از صندوق بازنشستگي كشوري وكالت دارد تا بخشي از سهام شركت‌هاي تعيين شده را به صورت نقدي و بخش ديگر را به صورت اقساط به فروش برساند كه تاكنون 732 ميليارد تومان از سهام‌هاي مذكور فروخته شده و از اين مبلغ 375 ميليارد تومان بابت سال 90 و شش ماهه سال 91 به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز شده است.
وي افزود: البته در اين ميان 67 درصد سهام نيروگاه تبريز نيز به صندوق واگذار شده و قرار است بخشي از سهام شركت هواپيمايي هما نيز به اين صندوق داده شود تا از محل سود آن بتوان بخشي از مطالبات بازنشستگان را پرداخت كرد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به بهبودي وضعيت بورس كشور، همكاران سازمان خصوصي‌سازي تلاش دارند تا تعدادي از سهام‌هاي اختصاص داده شده به صندوق بازنشستگي كشوري را به بازار عرضه كنند كه ان‌شاءالله پس از فروش اين سهام‌ وجوه حاصل از آن به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز خواهد شد. وي گفت: ما تلاش داريم تا تمامي سهام شركت‌هايي كه هيأت وزيران براي صندوق بازنشستگي كشوري تصويب كرده را بفروشيم تا هر چه سريع‌تر باقيمانده مطالبات بازنشستگان تسويه گردد اما با توجه به وضعيت كنوني اقتصاد كشور لازم است بازنشستگان كمي صبرپیشه كنند تا ما بتوانيم اين سهام را به پول نقد تبديل كنيم. رئيس سازمان خصوصي‌سازي در ادامه تأكيد كرد: تلاش اين سازمان در شش ماهه دوم سال آن است كه تا پايان سال جاري مجموعاً 550 ميليارد تومان از مطالبات را به صورت نقد و اقساط تسويه كند و وجوه آن را به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز نمايد.
احمدوند با بيان اينكه حل مشكلات بازنشستگان مايه خرسندي مسئولان دولت است، اظهار داشت: با توجه به اينكه بنده به تازگي مسئوليت اين سازمان را برعهده گرفته‌ام اما پس از آن كه در جريان مطالبات بازنشستگان قرار گرفتم به مديران و همكاران اين حوزه دستور دادم هر چه سريع‌ تر نسبت به حل مشكلات بازنشستگان اقدامات لازم و فوري را انجام دهند كه خوشبختانه از 1830 ميلياردتومان سهام نزديك 732 ميلياردتومان آن فروخته شده است و براي مابقي آن نيز  تلاش مي‌شود تا هر چه سريع‌تر در بازار بورس عرضه و فروخته شود. 772 هزار بازنشسته مشمول دريافت مطالبات ايراندخت عطاريان مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري تأكيد كرد:در حال حاضر مهمترين مأموريت صندوق بازنشستگي كشوري پرداخت مطالباتبازنشستگان است و در اين زمينه ظرف سه ماهه اخير مكاتبات و پيگيري‌هاي لازم از سوي مديران اين صندوق انجام شده است اما تغيير مديريت در سازمان خصوصي‌سازي باعث شد تا براي مدت كوتاهي پيگيري مطالبات بازنشستگان از سازمان خصوصي سازي به تعويق بيفتد ولي خوشبختانه با برگزاري چندين جلسه كاري، تصميمات و اقدامات مديريت جديد نشان از آن دارد كه ايشان با جديت كامل در تلاشند تا هر چه سريعتر بخشي از وجوه فروخته شده از سهام را به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز كنند كه اميدواريم اين كار هر چه زودتر انجام گيرد. عطاريان در ادامه افزود: به موازات اقدامات انجام شده مقامات ارشد دولت نيز براي آماده‌سازي بخشي از مطالبات بازنشستگان كشوري با سعه‌صدر و عزمي جدي در حال پیگیری هستند كه پيش‌بيني مي‌شود در آينده نزديك نتايج اين تلاش‌ها همراه با اخبار خوب به بازنشستگان اعلام شود.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري حمايت‌هاي ويژه و دستورات اكيد رئيس جمهور مبني بر تسريع در پرداخت مطالبات بازنشستگان را نشانه اهتمام و مساعدت رئيس جمهور نسبت به حل مشكلات معيشتي بازنشستگان كشور دانست و اظهار داشت: پشتيباني و حمايت شخص دكتر احمدي‌نژاد از پرداخت مطالبات بازنشستگان، اين اميدواري و اطمينان را در آنان ايجاد كرد كه مسائل و مشكلات بازنشستگان همچنان در نظر مسئولان دولت اهميت بسزايي دارد.
به گفته عطاريان در حال حاضر 772 هزار بازنشسته مشمول دريافت مطالبات ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري هستند كه با هر پرداخت، مطالبات تعداد زيادي از اين افراد تسويه مي شود./ف
برچسب ها: صندوق ، بازنشستگی ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار