استاندار كرمانشاه گفت: تاكنون در دو هزار و 641 روستای استان بیش از 32 هزار واحد مسكن روستایی مقاوم سازی شده است

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دادوش هاشمی' با اشاره به واقع شدن كرمانشاه بر روی یكی از كمربندهای زلزله خیز كشور افزود: به واسطه اینكه برخی از مناطق استان از نظر جغرافیایی و تاریخی شاهد وقوع زلزله های بیشتری بوده و همچنین بیشترین میزان خسارتهای ثبت شده در روستاها به وقوع پیوسته است لذا اهتمام ویژه دولت در اولویت بندی مسایل مربوط به كاهش آثار این عارضه طبیعی در حوزه مقاوم سازی مسكن روستایی متمركز شده است.

وی، لزوم آموزش شهروندان را در زمینه نحوه كاهش آثار بلایای طبیعی یادآور شد و گفت: از آنجا كه اولین نیروی امدادی در لحظات آغازین بحران، خود اعضای خانواده ها هستند لذا كلیه دستگاههای امدادی استان از قبیل جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و فوریتهای پزشكی آمادگی كامل دارند تا آموزشهای لازم در زمینه اقدامات مقدماتی و كمكهای اولیه را در زمان بلایای طبیعی به شهروندان آموزش دهند و خانواده ها و شوراهای محلات بايد از این ظرفیتها بخوبی استفاده كنند.

هاشمی تاكید كرد: ایمن سازی در ساخت و سازها باید از سوی پیمانكاران با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار كرمانشاه در ادامه گفت: در سال گذشته بیش از یك هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار به بخش مدیریت بحران استان تخصیص یافت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان به منظور كاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: با استفاده مطلوب از اعتبارات تخصیص یافته تلاش شد تا شش سرسرای چندمنظوره مدیریت بحران در مركز استان و در شهرستان ها احداث شود.

وی همچنین از تخصیص اعتبار تجهیز این سالن ها خبر داد و خاطرنشان ساخت: در نخستین گام سالن چند منظوره شهرستان سرپل ذهاب به طور كامل تجهیز و راه اندازی شد./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.