مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال متخلف زیست محیطی در عرصه‌های طبیعی این استان دستگیر شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد  حسین آبسالان افزود: در شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 228 تخلف زیست محیطی در این استان توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی کشف شده که در این رابطه 232 نفر متخلف زیست محیطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که این تعداد رشد 36% را نسبت به 6 ماهه اول سال 90 نشان میدهد.

وی افزود: از این تعداد تخلف 173 مورد مربوط به تعلیف غیرمجاز، آلودگی و تخریب زیست محیطی با57% رشد ، 38 مورد مربوط به شکار غیرمجاز با 7/2% رشد و 22 مورد نیز مربوط به تخلف شروع به شکار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 144% رشد داشته است.

آبسالان اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری ضرر و زیان وصولی این اداره کل 189 میلیون و 310 هزار و 120 ریال بوده است که 3/36% بیشتر از 6ماهه اول سال 90 میباشد.

وی در مورد میزان سلاح های مکشوفه در اینمدت تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 27 قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده که از این تعداد 22 قبضه اسلحه مجاز و 5 قبضه نیز غیرمجاز بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش 39/17% رشد داشته است.

وی در ادامه عنوان کرد :افزايش تعداد محيط بانان مناطق،‌ افزايش تعداد گشت هاي کنترلي با حضور مسئولين گارد اداره کل، افزايش تعامل و جلب همکاري نيروي انتظامي استان، مشارکت جوامع محلي در کشف و نيز جلوگيري از وقوع جرم، صدور کارت همياري جهت دوستداران محيط زيست و مردم بومي ، تجهيز کليه محيط باني هاي استان به امکاناتی (ازقبيل بيسيم، GPS، تجهيزات فردي، امکانات خودرويي و ...) از جمله عواملی هستند که باعث رشد شاخصها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده اند .

 

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با 19 محیط بانی و سرمحیطبانی و بهره گیری از 54 محیط بان، گستره‌ای به وسعت194 هزار و 144 هکتار را تحت پوشش دارد./س

 

برچسب ها: تخلف ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.