مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران گفت: ظرفيت عملياتي بندر نوشهر به 2.5 ميليون تن رسيده که تا 3 سال آينده اين ظرفيت به 3.5 ميليون تن خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد نبي الله سيدپور مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران در همايش ملي جستجو، نجات و مقابله با آلودگي هاي نفتي دريا واقع در نوشهر با بيان اينکه بندر نوشهر اولين و قديمي ترين بندر احداث شده در مازندران است گفت:‌ قدمت اين بندر به بيش از 70 سال مي رسد که در طول اين سالها فعاليت هاي بندري بسياري داشته است.

وي با اشاره به اينکه بندر نوشهر براساس آمارهاي اعلام شده ظرفيت عملياتي بيش از 300 هزار تن را دارد افزود: از سال 1370 برنامه توسعه بندر را با هدف ارتقاء ظرفيت عملياتي بيشتر آغاز کرده ايم.

سيدپور در خصوص برنامه هاي توسعه زيرساختي بندر نوشهر توضيح داد و گفت: اسکلت ها، موج شکن ها، انبارهاي مسقف و روباز براساس فعاليت هاي بندري و دريايي بايد مورد توجه قرار گيرد.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران با بيان اينکه ظرفيت عملياتي اين بندر به 2.5 ميليون تن رسيده است گفت: تا 3 سال آينده سعي داريم اين ظرفيت عملياتي را به 3.5 ميليون تن برسانيم.

سيدپور در ادامه تصريح کرد: در 5 سال آينده ظرفيت عملياتي بندر نوشهر به 7 ميليون تن و در 10 سال آينده به 10 ميليون تن برسانيم.

وي در خصوص اقدامات مهم بندر نوشهر در 10 سال اخير توضيح داد و گفت: بازسازي اسکله هاي قديمي و احداث اسکله هاي جديد به طول 530 متر و اضافه شدن 27 هکتار محوطه به بندر نوشهر از جمله اقدامات مهم بندر نوشهر در 10 سال اخير به شمار مي رود.

وي با اشاره به اينکه از سال گذشته بندر نوشهر تبديل به منطقه ويژه اقتصادي شده است افزود: در اين راستا تجهيزاتي در اختيار تجار قرار داديم تا با سهولت بيشتر کالا را به کشور وارد کنند.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران با بيان اينکه در سفر سوم استاني هيئت دولت به نوشهر مصوبات بسياري اجرا شده است گفت: 2 مصوبه از جمله اختصاص 40 ميليارد تومان به توسعه اقتصادي بندر نوشهر و قرار گرفتن 200 هکتار از اراضي حاشيه شهر در اختيار بندر نوشهر از جمله مصوبه هاي مهم سفر سوم استاني هيئت دولت به نوشهر به شمار مي رود.

سيدپور با اشاره به اينکه بندر نوشهر در درياي شمال کشور بيشترين عمق را دارد افزود:‌ در حال حاضر کانال 6 متري آبشخور در داخل اسکه 5 متر عمق دارد که در صدد هستيم اين عمق را به 7 متر برسانيم تا مسير رفت و آمد کشتي ها با سهولت صورت گيرد.

مدير منطقه ويژه اقتصادي نوشهر در خصوص کالاهاي وارد شده به بندر نوشهر گفت: غلات، آهن آلات، کاغذ و مقوا، مواد اوليه از جمله کالاهاي وارد شده به بندر نوشهر به شمار مي رود.

وي در ادامه تصريح کرد: در 6 ماه اول امسال 600 هزار تن در بندر نوشهر و فريدون کنار کالا وارد شده که رشد 65 درصدي نسبت به 6 ماه مشابه سال گذشته دارد.

سيدپور در ادامه توضيح داد: ترانزيت اين بندر عمدتا از کشورهاي شمالي آذربايجان و قزاقستان است و ترانزيت در کشورهاي جنوبي تنها با کشور عراق صورت مي گيرد.

وي با اشاره به نوسانات موجود در بازار ارز اين سازمان گفت: بيشتر ارتباطات نوسانات موجود بازار ارز مرتبط با تجار است و بايستي سعي کنيم شرايط را براي مبادلات آسان تر کنيم.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: 7 ميليون ليتر ظرفيت مخازن نفتي شرکت نفت در چالوس بوده که تا پايان سال حجم عمليات بنادر نوشهر و فريدون کنار به 1 ميليون و 300 هزار تن برسانيم و سعي داريم تا پايان سال اين ظرفيت را به 1 ميليون و 500 ميليون ليتر افزايش دهيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار