معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: امروز هر کشوری برای دستیابی به توسعه پایدار که تضمین کننده استقلال، آزادی، حرمت، اقتدار، سعادت و سرافرازی کشور است، باید از دروازه علم و دانش عبور کند.

ˈسیدباقر مسلمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن فوق اظهار داشت: بی علت نیست که امروز دشمنان هدف اصلی خود را متوجه پیشرفت های علمی نظام جمهوری اسلامی کرده اند، تا حدی که به خود اجازه می دهند ناجوانمردانه به ترور دانشمندان این مرز و بوم اسلامی بپردازند.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه بیش از 550 آیه قرآن کریم به اهمیت علم و دانش در زندگی فردی و اجتماعی انسان اشاره کرده است، تصریح کرد: ائمه و پیامبر اسلام(ص) نیز در احادیث مختلف بر تحصیل علم و دانش به مسلمانان تاکید فرموده اند.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) مبنی بر اینکه طلب علم و آموختن دانش از نماز و روزه نزد خداوند متعال برتر است، افزود: استکبارگران به این کلام پیامبر اسلام واقف شدند که اگر مردم ایران اسلامی هر چه بیشتر به دروازه های علم دست یابند، دیگر آنان هیچ روزنه ای برای ورود به این کشور پیدا نخواهند کرد و غارتگری آنان بر منابع ایران اسلامی کمتر خواهد شد.

مسلمی ادامه داد: موسسات حقیقی و حقوقی، دولتی و خصوصی کشور از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه محرومیت زدایی فعالیت می کنند، اما حوزه خیرخواهانه مدرسه سازی در بین تمام امور خیر و نیک دیگر گوی سبقت را ربوده است.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: آنانی که در راه خیر مدرسه سازی گام برمی دارند ابتدا در وادی عرفان قدم می نهند و سپس اقدام به احداث فضای آموزشی می کنند، زیرا فضای آموزشی از عوامل تأثیرگذار در فرآیند یادگیری و توسعه علم و دانش محسوب می شود.

به گفته وی هر گاه این فضا در حد مطلوب فراهم باشد، می تواند استعدادهای سرشار فرزندان این مرز و بوم را شکوفاتر کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان در امر خیر مدرسه سازی هزینه و کمک شده است، خاطرنشان کرد: هرکس در این دنیا در امر خیری مال و ثروث خود را خرج می کند، گویی دارایی خود را برای تضمین آخرتی پرخیر و برکت به ارز تبدیل کرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.