روزنامه الوطن چاپ سوریه روز سه‌شنبه با اعلام خبر کشته شدن بیش از پنج هزار فرد مسلح تروریست از ابتدای درگیریها در استان حلب، از نظارت شخص بشار اسد بر روند پاکسازي اين استان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه نوشت: نیروها و تجهیزات تقویتی جدید ارتش سوریه به حلب رسیده است تا عملیات علیه افراد مسلح که در طول دو ماه گذشته تلفات سنگینی متحمل شده اند و بسیاری از مواضع خود را از دست داده اند کامل شود.

این در حالی است که بشار اسد پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر دشوار بودن اوضاع حلب به آنجا رفته تا شخصا بر روند پاکسازی این شهر از گروه‌های مسلح نظارت داشته باشد. وي تا پایان درگیری‌ها در حلب قصد بازگشت به دمشق را ندارد.

الوطن افزود تلفات سنگینی که آنها در تجهیزات و افراد متحمل شده اند به کشته شدن پنج هزار فرد مسلح انجامیده است که نقش بزرگی در متزلزل کردن روحیه افراد مسلح در حلب داشته و همچنین باعث شده است از نفوذ جنگجویان خارجی از جمله افراد مسلح وابسته به القاعده که از فرماندهان خود دستور دریافت می کنند کاسته شود علاوه بر اینکه جامعه بین المللی نیز آنها را به علت نقض مکرر حقوق بشر و قتل بدون محاکمه و بدون مدرک غیر نظامیان بی دفاع محکوم می کند.

الوطن نوشت افراد مسلح دچار ضعف شده اند و همین جلوی هماهنگی بین گردانها و گروههای آنان را گرفته است و از هرگونه پیشرفتی باز مانده اند و در این اواخر شماری از آنان به سوی مناطق و روستاهای ریف شمالی حلب می گریزند و تعداد زیادی از آنها نیز که در ابتدای نبرد به حلب آمده بودند به ادلب و سایر استانها بازگشته اند و طولانی شدن نبرد حلب و شکست آنان در کنترل بر این شهر باعث شده است آنها اعتماد خود را به وعده ها از دست بدهند.

الوطن به نقل از کارشناسان نظامی و ناظران نبرد حلب نوشت کمبود مهمات افراد مسلح و قطع شدن خطوط تدارکاتی آنان توسط ارتش سوریه، سرنوشت جنگ را به نفع ارتش که از راهبرد مهار افراد مسلح استفاده می کند رقم خواهد زد. ارتش همزمان تلاش می کند نگذارد افراد مسلح به هیچ هدفی مسلط شوند و در عین حال مناطق تحت نفوذ آنان را هدف حملات متمرکز قرار می دهد و مناطق استقرار آنها را یکی پس از دیگری پاکسازی می کند تا جایی که مراکز حضور افراد مسلح اکنون فقط به محله های شرقی حلب محدود شده است.
برچسب ها: بشار اسد ، حلب ، سوریه ، مسلح ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار