رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی گفت: طلا‌کاری گل‌دسته‌های حرم مطهر امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) به دست خراسانی‌ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی در جلسه مجمع خیّران این ستاد با بيان این مطلب اظهار داشت: استان خراسان رضوی به صورت مستقل چندین پروژه را در عتبات‌عالیات دنبال کرده است و تمام‌ اعتبار لازم و اقدامات فنی و مهندسی آن را انجام می‌دهد.

دهنوی افزود: این ستاد در سه بخش بازسازی، مرمت و توسعه اماکن مقدس در شهرهای مختلف فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: آیینه‌کاری و سنگ‌فرش سه ایوان و طلا‌کاری گل‌دسته‌های حرم مطهر امام کاظم(ع) و امام جواد(ع)، طلا‌کاری گل‌دسته و منار‌های حرم امام جواد‌(ع) و پروژه نصب دوربین‌های حفاظتی و مدار‌بسته در سامرا از مهم‌‌ترین این پروژه‌ها هستند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان رضوی همچنین از ساخت 16‌درب حرم مطهر امام جواد‌(ع) در استان خراسان خبر داد، وي تصریح کرد: 8‌باب از این مجموعه سال گذشته ساخته شد و برای نصب به کشور عراق ارسال گردید و 8 باب دیگر نیز در دست ساخت است.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: نظام مهندسی با عضویت 20هزار مهندس در مشهد و یک هزار مهندس در شهرستان‌های استان، آماده خدمت به بارگاه مطهر ائمه‌معصومین در کشور عراق است.

اخوان‌عبدالهيان تاکید کرد: نظام مهندسی علاوه بر دفتر مرکزی مشهد و 18‌دفتر نمایندگی در شهرستان‌های استان آماده همکاری با ستاد بازسازی عتبات‌عالیات هستند.

نایب‌رئیس مجمع خیّران ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: به منظور بازدید از روند طرح‌های اجرا شده توسط این ستاد طی هفته‌های آینده، 8 نفر از اعضا‌ به عتبات‌عالیات مشرف خواهند شد./ع


برچسب ها: ساخت ، گل ، دسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.