راننده‌ي فرمول يك تيم مك كلارن كه در گرند پريكس سنگاپور به طوري غيرقانوني و بدون تعيين وقت قبلي جعبه دنده‌ي خود را تعويض كرد جريمه خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري روئيترز، در گرند پريكس سنگاپور كه سه شنبه هفته گذشته برگزار شد جنسن باتن براي تعويض جعبه دنده كه كنار ليست آمد اما از آنجا كه اين تعويض از پيش برنامه ريزي نشده بود باعث به خطر افتادن اتوموبيل هاي ديگر در ليست شد باتن به همين علت جريمه شده است.

اين راننده‌ي انگليسي كه سال گذشته در سوزوكا نيز پيروز شد در سنگاپور نيز دوم شده بود اما مك كلارن علت دوم شدن او را مشكل فني در اتومبيلش عنوان كرد مشكلي كه هم تيمي اش لوئيس همميلتون را نيز در حالي كه صدرنشين بود مجبور به كناره گيري كرد.

باتن در حال حاضر از مدعيان عنوان قهرماني است در حالي كه تنها 6 مسابقه از اين فصل فرمول 1 باقي مانده است او توانسته 75 امتياز بيشتر از راننده‌ي ماهر فراري، فرناندو آلونسو كسب كند.

هميلتون قهرمان 2008 نيز خروج خود از مك كلارن به مقصد مرسدس بنز را در انتهاي فصل اعلام كرده است البته او جريمه نشده چرا كه برخلاف تعويض غيرقانوني جعبه فرمانش موفق نشده رقابت هاي سنگاپور را به پايان برساند./آق
برچسب ها: فرمول یک ، باتن ، مک کلارن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار