يکي از وزيران حامي صنايع فرانسه که در جلوگيري از تعطيلي بسياري از کارخانه ها ناکام مانده به علت خشم فزاينده کارگران وزير تعطيلي کارخانه ها لقب گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يشبکه پنج تلويزيون فرانسه ، "آرنو مونتبور" وزير ارتقاء صنايع در فرانسه که به رغم وعده هايش نتوانست جلوي تعطيلي کارخانه هاي پژو-سيتروئن(در حومه پاريس) و آرسلور ميتال( در شرق فرانسه) را بگيرد، اکنون وزير تعطيلي کارخانه ها  توصيف مي شود.
مونتبور روز پنجشنبه گذشته که در کارخانه ذوب آهن در شهر فلورانژ حضور يافته بود تلاش کرد کارگران را متقاعد کند که دولت مي تواند مسئولان شرکت ميتال را به واگذاري کارخانه هاي خود متقاعد کند.
تصميم تعطيلي کارخانه آرسلور ميتال خشم کارگران را برانگيخته است.
والتر بروکولي از نمايندگان اتحاديه هاي کارگري فرانسه گفت اگر وزير نتواند تصميمي قاطع و دشوار بگيرد ، در جايگاه خود به عنوان وزير صنايع قرار ندارد.
اين درحالي است که مونتبور از هنگامي که در سمت وزير قرار گرفته است بي وقفه از جان و دل مايه گذاشته و به طور مستمر با کارگران در تماس بوده است .
به گفته کارشناسان سياسي مونتبور که به سمت وکلات اشتغال داشته است، بيشتر فردي حراف است تا مرد عمل. او گفتمان خود را در خصوص پژو تغيير داد و در نهايت تسليم تصميم مسئولان اين شرکت براي تعطيلي کارخانه اولنه شد. شمار فزاينده اي از کارگران فرانسوي از اين وزير پرحرف خشمگين شده اند.

برچسب ها: بین الملل ، فرانسه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار