به علت تشديد قابل ملاحظه‌ي بحران اقتصادي و فقر در اروپا، قاچاق انسان، بيگاري و برده داري در انگليس به شدت افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، لورا اسميت، خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از لندن درباره افزايش فقر و قاچاق انسان در انگليس گفت، گزارش هاي گروه هاي خيريه حامي فقرا و بي خانمانان در انگليس بر اساس قرائن و شواهد اخير، حاکي از تقريباً دو برابر شدن موارد قاچاق انسان به انگليس از ساير نقاط اروپا است.
گروه هاي تبهکار در انگليس به شهروندان فقير اروپايي به خصوص در شرق اروپا قول اشتغال و حمايت مالي مي دهند و آنان را به طور غيرقانوني وارد انگليس مي کنند. هنگامي که اين افراد خود را در درون انگليس فاقد هرگونه مدارک قانوني براي اقامت در اين کشور مي يابند، مجبور مي شوند براي اين گروه هاي تبهکار به صورت رايگان (برده داري) يا با دستمزد بسيار نازل کار کنند و حتي دست به کارهاي خلاف قانون بزنند.
اين گروه هاي تبهکار اگر ببينند شخصي معتاد به مشروبات الکلي يا مواد مخدر است، به اين او قول مي دهند که از لحاظ اين مواد نيز او را کاملاً تأمين کنند، اما نه تنها به قولشان عمل نمي کنند، بلکه از اين افراد پس از قاچاقشان به درون انگليس، بيگاري نيز مي کشند.
حتي اعضاي اين گروه هاي تبهکار به مراکز اسکان بي خانمانان يا مراکز توزيع غذاي رايگان در انگليس مي روند و با دادن قول هاي پوشالي به فقرايي که در اين مراکز جمع شده اند، تلاش مي کنند آنان را به سوي گروه خودشان جلب کنند تا بتوانند از اين افراد براي رسيدن به مقاصد غيرقانوني خود سوء استفاده کنند.
گزارشگر اين شبکه در خاتمه افزود، حتي هنگامي که اين فقراي انگليسي يا اهل ساير کشورهاي اروپايي متوجه اشتباه خود شده و مي خواهند از اين گروه ها خارج شوند يا از آنان شکايت کنند، رؤساي تبهکاران آنان را تهديد مي کنند که اگر شکايت کنيد يا از دستورات ما سرپيچي کنيد، به اعضاي خانواده يا بستگانتان در انگليس يا کشور زادگاهتان صدمه خواهيم زد. اين گروه ها فقرايي را که تحت استخدام خود درآورده اند را نيز به کتک يا تجاوز تهديد مي کنند تا آنان را همچنان تحت بردگي خود نگه دارند. برخي از اين افراد که بتوانند در شرکت هايي براي خود مشاغلي پيدا کنند مجبور مي شوند تمامي دستمزد خود يا اکثر آن را به گروه هاي قاچاقچي که آنان را به صورت غيرقانوني به انگليس آورده اند، تحويل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار