نتانياهو در ديداري با هارپر در حاشيه شصت و هفتمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک، تصميم دولت کانادا را مبني بر قطع روابط با ايران ستود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسرائيل، از استفن هارپار، همتاي کانادايي خود به دليل بستن سفارت اوتاوا در تهران تشکر کرده است.
نخست وزير رژيم اسرائيل گفت: «من مي‌خواهم بار ديگر خوشحالي خود را از ديدار با استفن هارپر ابراز کنم. وي ثابت کرده است که يک سياستمدار است. استفن، من فکر مي‌کنم کاري که تو کردي، يعني قطع روابط با ايران، صرفا يک اقدام سياستمدارانه نبود، بلکه اقدامي از روي شفافيت اخلاقي بود.»

بر پايه اين گزارش، اين دومين بار است که نتانياهو از دولت کانادا به دليل قطع روابط با ايران تشکر مي‌کند." شيمون پرز"، رئيس رژيم اسرائيل نيز از اوتاوا به دليل اقدام ضد ايراني‌اش قدرداني کرد؛ اقدامي که تهران آن را غيرديپلماتيک توصيف کرده است.

باور گسترده بر اين است که تصميم ناگهاني کانادا مبني بر قطع تمام روابط با جمهوري اسلامي، آشکارا ريشه در نفوذ صهينونيسم در ساختار سياسي کانادا دارد.

رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه ايران نيز گفته است، اقدام نامناسب اوتاوا تحت نفوذ و فشار اسرائيل، انگليس و امريکا انجام شده است.

دولت کانادا ۷ سپتامبر  اعلام کرد، اين کشور سفارت خود در ايران را تعطيل کرده و همچنين از ديپلمات‌هاي ايراني خواست که ظرف ۵ روز خاک کانادا را ترک کنند. کانادا همچنين حساب‌هاي بانکي بسياري از شهروندان ايراني مقيم آن کشور را مسدود و انتقال پول به ايران را ممنوع کرد.

هارپر به دليل فرمان بردن از دستورات و پيروي از مطالبات رژيم اسرائيل و همچنين حمايت يک جانبه از اين رژيم به طور گسترده‌اي مورد انتقاد قرار گرفته است. هر چند، وي با خواسته نتانياهو مبني بر تعيين «خط قرمز» براي برنامه انرژي هسته‌اي ايران مخالفت کرده است.

نخست وزير کانادا گفته است، «ما به دنبال يک راه حل صلح آميز» در مورد مناقشه برنامه انرژي هسته‌اي ايران هستيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار