هنگامی که مقامات كشورهاي جهان هفته گشته بار خود را جمع کردند و از نیويورک به کشورهایشان بازگشتند، خاطره‌ای ماندنی از اختلاف نظر در بالاترین سطح مجمع عمومی سازمان ملل در یاد و خاطر مردم حک شد: نمایشی دراماتیک از یک کارتون که در آن نتانیاهو خط قرمزی کشید و صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی را به خود اختصاص داد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، نتانیاهو در مورد عبور ایران از خط قرمز به این کشور هشدار داد. این در حالی است که خود اسرائیل سال‌ها پیش از این خط قرمز عبور کرده است.

حماقت اصلی سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل این است که او به جهانیان درباره خطر افزایش تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاور میانه هشدار می‌دهد.

حقیقت ماجرا این است که نه تنها خود اسرائیل تنها رژیمی است که در منطقه سلاح اتمی دارد، بلکه در طول سال‌هایی که این رژیم سلاح هسته‌ای داشته است، هیچگاه به معاهده عدم گسترش سلاح هسته‌ای نپیوسته است.

با این حال، به گفته بیشتر رهبران منطقه خاور میانه، اسرائیل در مورد استفاده از انرژی هسته‌ای دارای استانداردهای دوگانه است.

به گفته این تحلیلگر، تا زمانی که ایران بر صلح آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تاکید دارد، اسرائیل هم به تهدیدات خود ادامه خواهد داد.

نتانیاهو در سازمان ملل گفته بود: "سوال این نیست که اسرائیل چه زمانی به سلاح اتمی می‌رسد، سوال این است که ما در چه مرحله‌ای دیگر نمی‌توانیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم".

اگر نتانیاهو می‌خواست با منافعه بالقوه نقطه نظرات خود را در مجمع عمومی بیان کند، در مورد اینکه چرا اسرائیل از طرح ابتکاری و بلند مدت مصر در رابطه با خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای استقبال نکرد، توضیح می‌داد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار