روزنامه الدیار لبنان از توطئه شکست خورده مخالفان سوری برای ربودن فرزند سيد حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، الدیار فاش کرد: مخالفان سوری قصد داشتند پسر سید حسن نصرالله را از اتوبوس حامل زائران لبنانی بربايند.

آنها گمان مي کردند پسر دبیر کل حزب الله با هويت جعلي در اين اتوبوس است اما بعد از تحقيقات دريافتند اطلاعاتشان نادرست است.

در این گزارش آمده است که حتی سرویس های اطلاعاتی ترکیه نیز در این زمینه وارد عمل شده و اعلام کردند فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان در این کاروان حضور ندارد.   
 
هر چند این روزنامه نوشته که دخالت سرویس اطلاعاتی ترکیه به درخواست ایران صورت گرفته است، اما گفته می‌شود که سرویس اطلاعاتی این کشور خود اطلاعات کامل سرنشینان این اتوبوس را به شورشیان مسلح سوری داده بود.   
 
این مساله هنگام مبادله گروگان‌ها مشخص شد، چرا که بر خلاف ادعای شورشیان، گروگان‌های لبنانی نه در خاک سوریه، بلکه به دلیل ترس از حمله احتمالی نیروهای ویژه ارتش سوریه و یا طرفداران نظام آنها را به خاک ترکیه منتقل کرده بودند و دولت ترکیه تلاش داشت تا با استفاده از آنها نظامیان و ماموران امنیتی خود که توسط دولت توسط سوریه دستگیر شده بودند، را آزاد کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار