معاون دفتر فني استانداري چهارمحال و بختياري از موافقت اوليه وزارت دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح با كليات ارايه مجوز براي عبور راه آهن استان چهارمحال و بختياري از زمين هاي صنايع دفاع در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:

احسان اماني گفت: با مذاكرات انجام شده بين معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با كارشناسان شركت زيرساخت هاي توسعه و حمل و نقل كشور و معاونت فني مهندسي وزارت دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح، اجراي طرح راه آهن اين استان تسريع مي شود.

وي با اشاره به قرار گرفتن اين طرح در طرح هاي مهرماندگار و كم هزينه بودن اجراي اين طرح در مقايسه با طرح هاي مشابه دراتصال مراكز استانها به شبكه ريلي كشور، افزود: با بررسي هاي دقيق ، لحاظ كردن كليه شرايط فني اقتصادي و مسايل امنيتي مجوز قانوني مربوطه از سوي وزارت دفاع، پشتيباني و نيروهاي مسلح بزودي صادر شود.

اماني با بيان اينكه اسناد مناقصه اجراي مرحله نخست طرح راه آهن از ايستگاه حسن آباد و گردنه تنگ بيدكان آماده شده است، گفت: با توجه به فعاليت ساير بخش هاي اين طرح و با اخذ مجوز از وزارت دفاع پيش بيني مي شود امسال مرحله اول اين طرح به بهره برداري برسد.

وي افزود: پيشرفت فيزيكي اين طرح در 17 كيلومتر مسير سفيد دشت تا كارخانه سيمان 95 درصد است.

اماني گفت: اعتبار ساخت اين خط راه‎آهن براي هر كيلومتر دو ميليارد تومان و معادل 172 ميليارد تومان برآورد شده و تا كنون 11 ميليارد تومان از اين اعتبار تخصيص يافته است.

راه آهن استان چهارمحال و بختياري داراي سه ايستگاه در شهرهاي سفيد دشت، فرخشهر و شهركرد است و درمسير عبور آن در گردنه بيدكان دو تونل به طول هشت و نيم كيلومتر دارد و احداث ابنيه آن به طول 500 متر درحال انجام است./س

برچسب ها: موافقت ، راه ، اهن ، چهارمحال ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.