جدایی شهرری از تهران باعث شده که ضرب المثل کی بود کی بود من نبودم برای برخی قابل استفاده بشه و برای برخی مایه لبخند...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرداد ماه امسال قطعه ای از پازل در هم تنیده شده تهران به نام قدیمی ری با موج خبر جدایی ری از تهران به هم ریخت.

استاندار تهران مصوبه جداسازی شهرری از تهران را ابلاغ کرد و به محمودی، معاون هماهنگی و امور عمران استانداری ماموریت داد که در اسرع وقت برای فراهم کردن مقدمات اجرا و عملیاتی شدن این مصوبه با همکاری فرمانداری شهرستان ری و دیگر دستگاه های ذیربط اقدامات کند.

این خبر زنگ خطر را برای برخی دستگاه ها به صدا در می آورد و باعث تلاطم افتادنشان نشد.

شورای شهر تهران و شهرداری در ردیف اول کسانی که از جدایی شهرری نگران یا شاید می ترسند، انگار این اتفاق آنقدر ناگهانی رخ داده که عنان مدیریت این موضوع را از دست داده اند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: هرگز اجازه اجرایی شدن جدایی ری از پایتخت را نمی دهیم و انتخاب شهردار با وجود شورای شهر تهران قانونی است و قرار بود پس از جلسه ای که با حضور نمایندگان مجلس برگزار می شود جلسات کارشناسی در این مورد برگزار شده که البته نمایندگان دولت از ابتدا هم تمایلی به شرکت در این جلسات نداشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: در خصوص جدایی ری از پایتخت هیچگونه مشورتی با شورای شهر نشده و اگر این طرح کار مطالعاتی دارد به شورا هم ارایه شود تا ما از آن اطلاع پیدا کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: استاندار در جلسه ای که در مجمع نمایندگان تهران به منظور بررسی جدایی ری از تهران برگزار شد قول داد تا پایان بررسی های کارشناسانه این کار را انجام ندهد و در صورت اجرایی شدن این جدایی، خلف وعده کرده است.

* فضای جدایی شهرری از تهران غبار آلوده است!!!

اما این سخنان در فضایی غبار آلوده از درستی و نادرستی بیان می شود، چرا که محمدرضا محمودی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: هیچگونه مشکلی برای جداسازی شهرستان ری از تهران وجود ندارد و از اعضای شورای شهر تهران نیز دعوت کردیم تا در جلسات مربوطه شرکت کنند، اما پیامکی را از مهدی چمران داشتیم که عنوان کرده بودند علاقه ای به نشست مشترک نداریم، چرا که حرف هایمان را زده ایم، اما هر کدام از اعضای شورای شهر که علاقه مند باشند می توانند در نشست مشترک حضور داشته باشند.

محمودی با تاکید بر اینکه کار کارشناسی زیادی در مورد جداسازی تهران از ری از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس انجام شده است گفت: درآمد شهر ری بیش از آن چیزی است که گفته می شود. نگرانی شهرداری و شورای شهر هم از دست دادن درآمدهای هنگفت شهر ری است.

حال با این همه جنجال فرمانداری ویژه در این شهر بنا شد، البته قرار بود شهردار آن نیز در این هفته که گذشت معرفی شود اما این مهم تا بدین لحظه تحقق نیافته است و دلیل آن مشخص نیست.

* امیدواری یا بیم از تکرار!!؟؟

امیدواریم اگر قرار است طرحی اجرایی شود قبل ازآنکه به صورت رسمی اعلام شود، تمام جوانب آن سنجیده و مورد بررسی تمام مسئولان ذیربط قرار بگیرد تا دیگر یاد این ضرب المثل کی بود کی بود من نبودم در مسایل سرنوشت ساز نیافتیم./ز

برچسب ها: شهرری ، مصوبه ، جداسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار