دستمال‌چي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

ادعاي واهي مالکيت برجزاير سه گانه، ابزاري براي تحت الشعاع قرار دادن موقعيت چشمگير ايران

يک کارشناس سياست خارجي گفت: کشورهايي چون امارات و بحرين ادعاي مالکيت بر جزاير سه گانه را ابزاري براي تحت الشعاع قرار دادن موقعيت چشمگير ايران در منطقه قرار داده‌اند از اين رو سعي دارند تا در محافل بين المللي از جمله سازمان ملل متحد اين مسئله مطرح شود.

احمد دستمال‌چي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي اخير کشورهاي حوزه خليج فارس در مجمع عمومي سازمان ملل مبني بر مالکيت جزاير سه گانه ايران، گفت: اين کشورها که سرسپردگان منطقه‌اي آمريکا و غرب هستند از دير باز ادعاي مالکيت بر جزاير ايراني را داشته و با توجه به شرايط فعلي منطقه و جهان اين مسئله را در محافل بين المللي مطرح مي‌کنند.

وي تصريح کرد: اين کشورها قصد دارند ادعاي دروغين خود را به هر روش که شده در محافل بين المللي به اثبات برسانند اما هميشه با واکنش قاطع  ايران روبرو بوده‌اند و کشورمان ثابت کرده که همواره خواهان حل مسائل از طريق گفتگو است.

دستمال چي با تاکيد بر اينکه مالکيت جزاير سه‌گانه براي ايران به اثبات رسيده، ادامه داد: اسناد بين المللي از جمله نقشه‌هاي قديمي که قريب به هزار سال قبل تهيه شده‌اند مالکيت ايران بر جزاير سه گانه را به اثبات رسانده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: کشورهايي چون امارات و بحرين ادعاي مالکيت جزاير سه گانه را ابزاري براي تحت الشعاع قرار دادن موقعيت چشمگير ايران در منطقه قرار داده اند از اين رو سعي دارند تا در محافل بين المللي از جمله سازمان ملل متحد  اين مسئله مطرح شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار