مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد صنعت هتلداری را به عنوان یكی از زیربخش های مهم در صنعت توریسم دانست و گفت: آمارها و بررسی كارشناسان در استان از كم كاری و ضعف محسوس در این بخش حكایت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'علیرضا ایزدی' در نشست خبری در یاسوج افزود: امروزه گر چه صنعت توریسم و گردشگری به عنوان یك زیرساخت مهم در حوزه اقتصادی و توسعه پایدار هر منطقه محسوب می شود ولی صنعت هتلداری و توجه جدی به آن نیز دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای برای رونق روزافزون این صنعت است.
وی یكی از دلایل مهم كمبود قابل مشهود صنعت هتلداری در كهگیلویه و بویراحمد را ضعف عملكرد بخش خصوصی و نبود پشتوانه مالی و اعتباری مناسب در این راستا دانست و بیان كرد: امروزه بخش خصوصی هنوز اطمینان لازم برای ورود به عرصه سرمایه گذاری در این زمینه را پیدا نكرده است.
ایزدی صنعت توریسم و گردشگری را به عنوان یكی از اولویت های مهم و محورهای اساسی در رشد و شكوفایی استان كمترتوسعه یافته كهگیلویه و بویراحمد اعلام كرد و اظهار داشت: برای رونق و تقویت این بخش راهی جز سرمایه گذاری و توجه بیش از پیش به موضوع صنعت هتلداری نیست.
وی عنوان كرد: امروزه و در رقابت ناسالم بخش گردشگری داخلی و خارجی و ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری توجه به مساله تامین امنیت و توسعه خدمات باكیفیت ارائه شده به گردشگران هرگونه كوتاهی و سهل انگاری در این زمینه منجر به ركود هر چه بیشتر این حوزه خواهد بود.
ایزدی از تصویب 19 روستای جدید هدف گردشگری در سال 91 در كهگیلویه و بویراحمد خبر داد و ابراز داشت: روستاهای 'تنگ تامرادی'، 'دلی بهرام بیگی'، 'طسوج'، 'كاكان'، 'دیل'، 'كریك'، 'مارین'، 'مختار'، 'دهنو'، 'شهنیز'، 'منصور آباد دشتروم'، 'كوخدان'، 'آرو'، 'چم بلبل'، 'دژكوه' و 'دره آخوند' از جمله این روستاها هستند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهمترین مشكلات فرا روی توسعه صنعت گردشگری روستایی در این استان، افزود: مشكل اساسی استان در این زمینه كمبود ظرفیت اقامتی و پذیرایی از مسافران در مناطق روستایی است.
ایزدی با بیان اینكه امكانات و ظرفیت های موجود در روستاهای كهگیلویه و بویراحمد متناسب با توقعات و انتظارات گردشگران نیست، افزود: اداره كل میراث فرهنگی این استان از سرمایه گذاری در امر صنعت هتلداری و ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در روستاهای مورد هدف گردشگری استان استقبال می كند.
وی میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را حدود 30 درصد سهم اورده فرد سرمایه گذار اعلام كرد و اظهار داشت: 70 درصد مابقی نیز تسهیلات بانكی خواهد بود.
ایزدی تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در كهگیلویه و بویراحمد را هفت مورد دانست و بیان كرد: پیش بنیی می شود تا پایان امسال دو مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان به بهره برداری برسد./س

برچسب ها: صنعت ، هتلداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.