مدیر کل جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سیاست های حمایتی دولت اعطای زمین های مزروعی زارعی به فارغ التحصیلان کشاورزی که بیکار بوده و زمین مزروعی دریافت نکردند در اولویت قراردارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان در ستاد اجرایی توسعه کشاورزی سراب افزود: 96هزارهکتار زمین قابل واگذاری در سطح استان شناسایی شده است.

محمدیان یاداورشد: طرح هایی که زیر 2هزارمترمکعب آب لازم دارند نیازی به اخذ استعلام ندارند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان از بررسی و تصویب بیش از 910طرح ÷یشنهادی در منطقه سراب خبرداد و افزود: این طرح ها به اشتغالزایی 1016نفر خواهد انجامید.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی استان با بیان اینکه اعطای وام به خریداران اداوات کشاورزی تنها به صورت اشتراکی امکان پذیر است تصریح کرد: واگذاری وام تراکتور و نیز تسهیلات برقی کردن چاه های آب با مصارف زارعی در صورت اراییه اشتراکنامه و یا به صورت تعاونی بلامانع است.

محمدیان همچنین از صدور مجوز طرح های زیر 300میلیون ریال در شهرستان ها خبرداد و افزود: تنها طرح های بالای این مبلغ به استان ارسال می شوند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: برای اعطای یارانه های صادراتی و حمل و نقل محصول سیب زمینی نیز مذاکراتی با وزیر ان مربوطه صورت خواهد گرفت.

محمدیان در این جلسه پس از استماع نظرات فرماندار،نماینده مجلس و دیگر مدیران اجرایی در حوزه آب و کشاورزی منطقه گفت: فارغ التحصیلان بیکار کشاورزی که تاکنون زمین مزروعی از جهاد کشاورزی دریافت نکردند می توانند درخواست تقاضای واگذاری زمین زراعی کنند.

مهناز بهمنی نماینده سراب نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت کشاورزی و آب در اقتصاد مردمان منطقه سراب گفت: رشد منفی جمعیت در مواردی ارتباط مستقیمی با کمبود منابع آبی دارد.

وی بر ضرورت ایجاد پایاب های سدهای احداثی در منطقه تاکید کرد.

مسعود سعادتی فرماندار سراب نیز در این جلسه از مدیران کل کشاورزی و آب استان خواست تا نسبت به ارتقاء ظرفیت های کشاورزی و ابیاری منطقه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی یاداورشد: سهم شهرستان سراب از مکانیزاسیون کشاورزی اندک بوده و محدودیت اعطای وام برای خرید اداوات کشاورزی در سراب مانع از گسترش مکانیزاسیون بخش کشاورزی می شود.

فرماندار سراب در مورد بیکاران دانش آموخته کشاورزی از عدم توانایی انها برای آورده شخصی به عنوان بزرگترین مانع حضور انها در توسعه کشاورزی و اشتغالزایی نام برد./س

برچسب ها: واگذاری ، زمین ، مزروعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.