وزير امور خارجه موريس از انگليس به خاطر اشغال بخشي از خاک اين کشور انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ، "آروین اولل" وزیر امور خارجه موریس گفت: انگلیس بخش هایی از خاک موریس را قبل از استقلال گرفته است و از ورود به گفتگوها برای حل این مناقشه خودداری کرده است.بنابراین استعمارزدایی در آفریقا به اتمام نرسیده است.

وی افزود: جهان در لحظه بی سابقه ای بسر می برد. چالش بحران اقتصادی بیشتر شده است.همه کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته با بلاتکلیفی اقتصادی روبرو هستند.نگران عمیق درباره اقتصاد جهانی افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش بیکاری و تورم در جهان گفت:مهم است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد نقش حیاتی برای رسیدن به راه حل جهانی در زمینه بحران اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: سخت است که درباره مردم سوریه صحبت کنیم زیرا آنها با بحران جدی انسانی روبرو هستندو این در حالی است که هیچ امیدی برای راه حل نیست. جامعه بین المللی نمی تواند درباره چنین رنجشی بی تفاوت باشد. جهان همچنین نمی تواند نسبت به رنجش مردم فلسطین بی تفاوت باشد. فلسطین بدون تبدیل شدن به کشوری که به صورت جهانی به رسمیت شناخته شودبا مشقات شدید اقتصادی و امنیتی روبرو است. این چالش ها اعتبار و وظیفه اخلاقی سیستم بین المللی را مورد آزمایش قرار می دهد.

وزیر امور خارجه موریس گفت: ما همانطور که برای همه مذاهب و باورها احترام قائل هستیم معتقدیم توجیهی برای خشونت وجود ندارد.ما همچنین از اصول اساسی حفاظت از دیپلمات ها و ماموریت های دیپلماتیک حمایت می کنیم و از همه اعضاء می خواهیم به این اصول احترام گذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار