جنگ با ایران اگرچه رسماً اعلام نشده، ولی از مدتها قبل آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگارگروه علمي باشگاه خبرنگاران؛دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بعد از ظهر امروز 10 مهرماه در حاشیه نشست خبری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در جمع خبرنگاران گفت:فشارهای بین المللی که به بهانه های غنی سازی اورانیوم و انرژی هسته ای به ایران وارد می شود بهانه هایی است که کشور ما را به عقب برانند و از پیشرفت و دستیابی ایران به حوزه فناوری های نوین جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه ایران برای ایستادن در مقابل زورگویی کشورهای غربی و خارجی باید هزینه بپردازد، اظهار داشت: تحریم ها و فشار های بین المللی هزینه ای است که ایران برای رسیدن به قله های علمی جهان می پردازد و ما باید هر چند سخت با ارتقاء خود در مجامع بین المللی کاری کنیم که بیگانگان نتوانند ما را انکار کنند.

سرکار ادامه داد: در معادلات فعلی جهانی موفقیت در گرو دستیابی به تکنولوژی های نوین بوده و این نقطه حساس کشورهای غربی است که ما بر آن دست گذاشته ایم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو افزود: جنگ امروز بر سر اقتدار تکنولوژی است و این جنگ در حالیکه رسماً اعلام نشده، عملاً با ایران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اگر ایران از دستیابی به انرژی هسته ای عقب نشینی کند، در مرحله بعدی آن را از فرستادن ماهواره و موشک به هوا و سپس از کسب دانش در حوزه بیو، نانو و دیگر علوم منع می کنند و از اینکار قصدی جز محدود کردن و عقب مانده نگه داشتن کشور ما ندارند.

سرکار اظهار داشت: این در صورتی است که 12 محصول مبتنی بر فناوری نانو در ایران در حال دریافت CE برای صادرات بین المللی بوده و از کشورهای خارجی برای دریافت نانوداروی ضد سرطان ایرانی تقاضاهایی انجام شده است .

برچسب ها: تکنولوژی ، نانو ، انرژی ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار